UNA VISIÓ ORIGINAL SOBRE L'ÍNDIA I LES SEUES CONTRADICCIONS

El pròxim 2 de juliol, a les 20.15 hores, a la Seu Ciutat Alacant s’exhibirà una nova sessió del Documental del Mes. En aquesta ocasió es projectarà Hair India (Itàlia, 2008), de Raffaele Brunetti i Marco Leopardi, una visió original sobre l’Índia d’avui dia i les seues contradiccions, on es barreja modernitat, creixement econòmic, pobresa i tradició.

En Hair India una família humil que viu en una petita població rural emprèn un viatge de peregrinació de cinc dies fins al temple de Simachalam per entregar la seua cabellera en un acte de purificació. A Bombai, l’editora de la secció de moda d’una revista femenina decideix posar-se extensions en els cabells per a assistir a la desfilada de l’any. A l’altre costat del món, un poderós fabricant d’extensions italià espera l’arribada d’una comanda de tones de cabells procedent de l’Índia, que vendrà a preu d’or. Mentrestant, a Bangalore, el seu soci indi cerca pels temples de tota la regió el millor material per a les cabelleres més cèlebres d’orient i occident.

Els directors

Raffaele Brunetti ha sigut director i productor de documentals des de 1987. Els seus últims films s’han emès en més de 160 països i han sigut guardonats en diversos festivals internacionals. Ha rebut, entre uns altres, el Premi a l’Excel•lència Creativa en el US International Film Festival o el Globus d’Or pel film Mitumba.

Amb una trajectòria destacada com a reporter, Marco Leopardi ha dirigit més de trenta documentals, entre els quals destaquen Oltre la sbarra, un documental sobre la radiació en les àrees properes a Txernòbil, i A Perfect World, que forma part de la sèrie “Sense Fronteres” de National Geographic i ha sigut premiada com a Millor Documental del 2007 en el Big Screen Festival a Yuman (Xina).

Premis i festivals

Premi Ondas al Millor Programa Internacional. Espanya, 2009
Premi del jurat en el Guangzhou Documentary Film Festival. Xina, 2009
IDFA Amsterdam International Documentary Film Festival. Països Baixos, 2008