VETLADA MUSICAL CUBANA AMB EL QUINTET DE CORDA DIAPASÓN

La Seu Ciutat d’Alacant oferirà una vetlada musical cubana el pròxim 29 de juliol, a les 21.30 hores, de la mà del quintet de corda Diapasón, integrat pels cinc joves professors de l’Escola Nacional de Música de l’Havana Armando García (violí i director del grup), Herbert Pérez (violí i arranjador), Lester Mejía (viola), Romani Cana (violoncel) i Serafín Rubens (contrabaix). Diapasón farà un passeig musical pels temes dels compositors cubans més importants com Matamoros, Beny Moré, Ñico Saquito i Compay Segundo, entre uns altres, com també pels temes populars. L’actuació s’emmarca en la programació de Les Nits de la Seu.

Segons comenta la banda: “Hem escollit per a aquest concert títols com María Cristina me quiere gobernar, Chanchan, Guantanamera i Son de la loma per ser alguns dels més coneguts i que han sigut interpretats en tot el món per artistes de la categoria de Compay Segundo, La Vieja Trova Santiaguera i els components de Buena Vista Social Club”. La idea original del quintet Diapasón és “refrescar l’ambient amb una sonoritat inusual en la música popular cubana substituint el timbre de la percussió per les cordes. Per a això, distribuïm amb molta cura els dissenys rítmics habituals en la música cubana entre els nostres instruments, de manera que l’estructura rítmica i el sabor al qual estem acostumats queden intactes. I, per a donar un sabor millor a aquests temes, els interpretem agregant-los elements de jazz, salsa o algun fragment dels clàssics universals”.

Entrada lliure, limitada a la capacitat del local.