TALLER DE CONSCIÈNCIA CORPORAL

El TALLER DE CONSCIÈNCIA CORPORAL que proposem és, abans de res, un espai per recuperar el diàleg amb el nostre cos, aprendre a escoltar-lo per recuperar l’equilibri i l’harmonia en les nostres vides. Per això ens servirem d’eines com el ioga, xi-kung, expressió corporal i tècniques de relaxació i respiració, creant un espai interior d’escolta i comprensió, que és la meditació.

La música també ens acompanyarà en aquest recorregut (músiques del món -Àfrica, Índia, Turquia, el llunyà Orient-, música clàssica, instrumental, etc.) per mobilitzar el cos però també per connectar amb la calma. Sentint la música en el nostre interior per, des d'ací, arribar a la relaxació i el silenci.

Proposem un espai de salut actiu on gestar les condicions per una vida mes plena i saludable. Es tracta de prendre consciència del cos a través del moviment, la respiració i la concentració. Respectant el nostre propi ritme, els nostres límits, sense forçar, des de l’escolta i des del respecte. El treball no és arribar a la postura, sinó anar cap a ella. Recorrent la geografia del nostre cos, relaxant tensions, alliberarem bloqueigs energètics i deixarem de costat l’ansietat per recuperar la calma interior.

La nostra salut és un sistema en equilibri permanent. Si volem millorar-la necessitem dedicar-li temps, des del compromís i des de la constància. Per això aquest taller es planteja de forma contínua, al llarg de tot l’any, en sessions d’una hora i un quart, dues vegades per setmana.

Segons l'eminent cardiòleg Valentín Fuster: “El més important per a mi és la pau interior, el sentir-te a gust en la teua pròpia pell, i això ho sents quan practiques ioga i quan acabes una pràctica i tot el teu cos i ment t'ho agraeix. I no només t'ho agraeix, sinó que aquest agraïment és el qual va més enllà de l'efecte visible i de les sensacions físiques i emocionals, arriba a cada cèl•lula del teu organisme i permet que el nostre cos funcione correctament i durant més anys”.

BENEFICIS D’AQUESTES PRÀCTIQUES INTEGRADES:

A nivell físic:

La pràctica del ioga i el xi-kung:

- Enforteix les glàndules i els òrgans interns del cos i millora la salut i la vitalitat. Les emocions que vam sentir estan provocades per secrecions hormonals de les glàndules endocrines. El treball que proposem incideix especialment sobre el nostre sistema endocrí: el seu equilibri ens conduirà a un estat emocional més equilibrat i a una major sensació de benestar i serenitat.
- Millora la forma física quant a flexibilitat, equilibri i coordinació. Tonifica i enforteix els músculs i flexibilitza les articulacions.
- Elimina els dolents hàbits de la tensió física i els sobre esforços innecessaris al fer-nos més conscients de les sensacions del cos.
- Reeduca dolents hàbits posturals, millorant d'aqueixa manera els dolors d'esquena i musculars.
- Millora el sistema circulatori, regula la pressió sanguínia i disminueix el risc d'infart.
- Enforteix el sistema immunològic i regula el sistema digestiu.

La pràctica de la respiració conscient oxigena els òrgans, activa la circulació i augmenta la sensació d'energia.

A nivell mental:

La pràctica de la meditació:

- Desenvolupa la concentració i la capacitat d’atenció i “d’estar centrat/da”.
- Desenvolupa la memòria i el pensament creatiu.
- Permet una major consciència sobre les pròpies emocions i pensaments sense estar lligats a ells.
- Fomenta el desenvolupament personal i la confiança en si mateix.

A nivell emocional:

La pràctica de la relaxació:

- Potencia l’equilibri emocional.
- Proporciona una tranquil•litat creixent i una major capacitat per a superar l’estrès, l’ansietat i els seus símptomes (insomni, mal de cap, irritabilitat, etc.).
- Permet abandonar gradualment la tensió física i mental.

METODOLOGIA:

Les classes seran pràctiques, integrant el conjunt d’eines que utilitzarem per desenvolupar la consciència corporal: ioga, xi-kung, expressió corporal, tècniques de respiració, relaxació, visualització i meditació.

DIRIGIT A: tota la comunitat universitària, i en general a totes les persones que necessiten o desitgen disposar d'una sèrie d'eines per la millora de la salut, el maneig de l'estrés i per potenciar la relació conscient amb el seu cos-ment.

NOMBRE MÀXIM D’ALUMNES-AS PER GRUP: amb l’objectiu de poder realitzar una atenció i un seguiment personal del progrés dels-les participants, el nombre màxim d’alumnes per grup es limitarà a 18.

IMPARTEIXEN:

Elena García Navarro. Psicòloga. Professora de ioga federada per la Unió Europea de Ioga. Actualment treballa com psicoterapeuta i imparteix tallers relacionats amb la salut i el desenvolupament emocional.

Carlos Mateo Ripoll. Sociòleg. Professor de ioga federat per la Unió Europea de Ioga. Monitor de xi-kung. Format en tècniques de meditació a Índia i Tailàndia.

En record de Carmen Agraz, precursora del ioga a la UA

INVERSIÓ: 35 euros al mes, o 90 euros per trimestre

HORARIS:
Grup 1: dilluns i dimecres de 14:15 a 15:30 hores
Grup 2: dimarts i dijous de 14:15 a 15:30 hores

COMENÇAMENT D'ACTIVITATS EL 4 D'OCTUBRE. INSCRIPCIÖ OBERTA TOT L’ANY

LLOC DE REALITZACIÓ:
Museu de la Universitat d’Alacant (MUA)

INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ:
Mª José Parra
Tel. 965 90 98 28 / 965 90 38 87
Adreça electrònica: majo.parra@ua.es