El MUA exposa els 30 anys de Premis Biennal d'Onil

Des de fa més de tres dècades, l’Ajuntament d’Onil convoca el certamen de pintura "Eusebi Sempere", pel qual es compromet a difondre l’obra dels artistes seleccionats i a adquirir les pintures premiades. Així, cada dos anys des de 1978, durant els mesos d’abril i maig es duu a terme, en la pinacoteca del Centre Cultural d’Onil, una exposició amb les creacions seleccionades.

Gràcies a les adquisicions, l’Ajuntament d’Onil ha format una de les col•leccions de pintura contemporània més destacades de la província d’Alacant i que fins al mes de novembre es poden veure a la sala Sempere del MUA.

L’exposició Premis Biennal d’Onil, 1978-2010 és una selecció de 18 primers premis, començant pels premis nacional i provincial del 1978 i concloent pel primer premi d’enguany.

La mostra consta de tres obres de la dècada dels 70, dues dels 80, dues dels 90 i onze més dels últims deu anys, les quals permeten apreciar l’evolució de l’art en el decurs de trenta anys, tant pel que fa a tècniques pictòriques, suports, temes i llenguatges com als estils. A manera de conclusió, la tendència és cap a la pintura de gran format, amb gran varietat de textures i formes i en la qual l’abstracció i la figuració tenen una entitat similar en la col•lecció.

Més informació: www.mua.ua.es

Fitxer adjunt: Cartel de la exposición