EXPOSICIONS AMB MOTIU DEL DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, el pròxim dia 25 de novembre, la Universitat d’Alacant acull tres exposicions que conviden a reflexionar entorn de la problemàtica de la violència contra la dona.

Dos d’aquestes, “No tinc amo” de Diana Raznovich i “Violències contra les dones en el món. Com afrontar-les”, d’Entrepobles, es poden veure a les sales Trànsit. La tercera, la mostra d’humor social contra la violència de gènere, es troba al vestíbul del Rectorat.

No tinc amo

L’exposició titulada “No tinc amo” és obra de l’artista argentina Diana Raznovich. Consta d’una vintena d’il•lustracions en les quals denuncia amb mordacitat i ironia el greu problema de la violència masclista en els nostres dies.

La mostra, organitzada en col•laboració amb el CEM i el Secretariat de Cultura, es podrà visitar a la sala Trànsit de l’Aulari I fins al 22 de desembre.

Violències contra les dones en el món. Com afrontar-les

Al seu torn, la sala Trànsit d’Aulari II acull fins al 30 de novembre l’exposició “Violències contra les dones en el món. Com afrontar-les”, d’Entrepobles. Aquesta associació, amb 11 panells informatius, pretén fer una crida d’atenció sobre tots els tipus de violència que pateixen les dones en els diferents àmbits i cultures.

Des de l’ablació fins a l’infanticidi, el problema del VIH, el model de societat patriarcal, fins i tot el paper que juguen els mitjans de comunicació en aquest àmbit, són aspectes sobre els quals vol incidir Entrepobles.

Pàgina d’Entrepobles: http://epueblos.pangea.org/

Humor social contra la violència de gènere

Finalment, el vestíbul de l’edifici de Rectorat i Serveis Generals acull una exposició en la qual es citen una vintena de dibuixos relatius a la violència de gènere abordats en clau d’humor.

La mostra, comissariada pel dibuixant Enrique Pérez, director del Gabinet d’Imatge i Disseny Gràfic de la UA i pertanyent als fons propis de la UA, utilitza l’humor com a eina activa de denúncia i expressa el compromís dels dibuixants amb aquest problema. En l’exposició participa la Federació d’Humoristes FECO.

L’entrada a les tres propostes és lliure.

Fitxer adjunt: Exposición ''Violencias contra las mujeres en el mundo''

Fitxer adjunt: Exposición ''Violencias contra las mujeres en el mundo''2