La Seu Universitària de Villena celebra el seu V aniversari

La Seu Universitària de Villena celebra aquest curs el cinquè aniversari de la seua creació amb un complet programa d’activitats que, per a aquest quadrimestre, té previst un cicle de conferències multidisciplinàries de gran nivell, una representació teatral i un acte commemoratiu institucional.

El programa de conferències s’inicia el pròxim dia 4 de novembre a les 20.30 hores, amb la participació de la directora del Museu Arqueològic Nacional, Rubí Sanz, que impartirà la conferència “Patrimonio, desarrollo y turismo”. L’escriptora i periodista, Ángeles Caso, guanyadora del Premi Planeta en l’edició de l’any passat debatrà entorn de la “¿Literatura femenina?”, el dia 18 de novembre a les 21.00 hores.

“La reforma laboral en España: Mitos y Realidades” serà el tema que abordarà, el dia 2 de desembre a les 20 hores, el catedràtic d’Economia de la Universitat Carlos III de Madrid, Juan José Dolado. El cicle culminarà amb la participació del sociòleg i investigador de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau, José María Tortosa amb la conferència titulada, “Época de cambios, cambio de época”, el 15 de desembre a les 20.30 hores.

Totes les conferències es desenvoluparan a la sala d’actes de la Casa de la Cultura de Villena a la plaça de Santiago núm. 7. L’entrada és lliure i limitada a la capacitat de la sala.

La cita amb el teatre serà el dia 17 de novembre a les 21 hores, amb la representació de l’obra Silencis a càrrec de la Compañía Ferroviaria. Es tracta de l’adaptació de la novel•la Els silencis de Maria, de l’escriptor alcoià Carles Cortés.

Ambientada a Dubai i a la presó de Fontcalent, l’obra, de gran càrrega psicològica, és una reflexió sobre la violència de gènere i la interacció entre cultures, en aquest cas entre Orient i Occident. La representació tindrà lloc al teatre Chapí i l’entrada és lliure.

Acte commemoratiu

L’alcaldessa de Villena, Celia Lledó i el rector de la Universitat d’Alacant, Ignasi Jiménez Raneda presidiran l’acte institucional commemoratiu del naixement de la Seu Universitària que tindrà lloc el pròxim dia 12 de novembre a les 19.30 hores, a la sala estudis d’aquesta Seu (carrer Trinitarias, 2, Villena).

Durant l’acte està previst que es presente oficialment el logo que identificarà l’efemèride durant tot el curs. S’hi lliurarà el premi al seu autor, l’alumne de Relacions Públiques i Publicitat de la UA, Pablo Sánchez Seguí i es projectarà un vídeo commemoratiu, realitzat pel Taller d’Imatge de la Fundació General de la UA.

A l’acte està prevista l’assistència de totes les personalitats, tant acadèmiques com municipals, que van participar en la creació de la Seu, entre ells, l’anterior alcaldessa de Villena, Vicenta Tortosa, el llavors vicerector d’Extensió Universitària, Jesús Pradells i el que fóra primer director acadèmic de la Seu de Villena, José Ángel Silva.

L’acte estarà conduït per l’actual director, Fernando Ballester Laguna, professor de la Facultat de Dret de la Universitat d’Alacant.