LA UA I CASA MEDITERRANI INAUGUREN 'CONVERGÈNCIES I DIVERGÈNCIES'

La Universitat d’Alacant, amb la col•laboració de Casa Mediterrani, la Universitat d’Alcalá i l’Institut Cervantes, inauguren avui dilluns 15 de novembre, al Museu Universitat d’Alacant, l’exposició “Convergències i divergències”, un projecte del III Congrés Internacional d’Estudis Literaris Hispanoafricans “Àfrica i Escriptures Perifèriques en Espanyol” emmarcat en el Pla Nacional per a l’Aliança de Civilitzacions del Govern d’Espanya i el Pla Nacional de R+D+I 2008-2011.

La mostra presenta vuitanta obres de l’artista guineà Ramón Esono Ebalé i del marroquí Said Messari, que seran exposades en dues sales diferents. Així, l’obra d’Esono Ebalé, amb el títol Cap, done-li una oportunitat al seu cervell, s’exposarà a la sala Altamira, mentre que la de Said Messari, Fragilitat de paper, se situarà a la sala Sempere.

En conjunt, l’exposició és una connexió entre art i literatura amb els seus intercanvis oberts o subterranis que permeten afavorir altres imatges i representacions del continent africà diferents de les que l’imaginari col•lectiu està acostumat.

Un recorregut sobre la trajectòria de dos artistes aparentment diferents a partir d’una varietat de retalls mitjançant els quals s’estableix un diàleg-monòleg entre l’obra gràfica resultant d’un meditat i llarg procés d’experimentació i exploració de formes i textures de l’artista del Magrib, i fragments dels diversos universos creats per la mirada crítica i l’humor corrosiu de l’imaginatiu artista de l’Àfrica subsahariana.

Els dos creadors retraten les contradiccions i complexitats d’Àfrica i proposen la implicació de l’art africà en una nova visió global de l’art contemporani.

L’acte d’inauguració d’aquesta exposició, que tindrà lloc a les 12.00 hores, tindrà la presència de la vicerectora d’Extensió Universitària, Josefina Bueno, la directora general de Casa Mediterrani, Yolanda Parrado, el comissari de l’exposició, Landry-Wilfrid Miampica i els artistes Ramón Esono Ebalé i Said Messari.

Taula redona

A la vesprada, a partir de les 20.15 hores, la sala Miguel Hernández de la Seu de la Universitat a la ciutat d’Alacant acollirà una taula redona en la qual participarà el comissari de l’exposició, els artistes Ramón Esono Ebalé i Said Messari, i també la tècnica de l’Àrea de Cultura i Patrimoni de Casa Mediterrani, Lourdes Rubio.

Fitxer adjunt: amón Esono

Fitxer adjunt: aid Messari

Fitxer adjunt: ele una oportunidad a su cerebro. de Esono

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant