LA UA, SEU DEL MUNDIAL UNIVERSITARI D'ORIENTACIÓ

La Federació Internacional d’Esport Universitari (FISU) ha triat la candidatura de la Universitat d’Alacant per a ser la seu dels pròxims Campionats del Món Universitaris d’Orientació, que tindran lloc el 2012.

La decisió es va produir divendres passat a Brussel·les durant la 1a Conferència Ciutat d’Esdeveniments que la FISU coordina juntament amb GL Events, en la qual es van donar cita tant les ciutats com les organitzacions continentals d’esports interessades a organitzar competicions esportives internacionals.

La vicerectora d’Extensió Universitària, Josefina Bueno i el director del Servei d’Esports, Rafael García, van ser els encarregats de representar la UA en la Conferència.

Durant els dies anteriors a la defensa en públic, presentada per la vicerectora davant d’un jurat integrat pels 29 membres del comitè executiu de la FISU que presideix George E. Killan, la Comissió per a l’Esport Universitari va analitzar els dossiers de cada candidatura i va elevar un informe al Comitè Executiu que va ser decisiu per a la resolució final.

La candidatura de la Universitat d’Alacant es va basar en les excel·lents condicions geogràfiques i climatològiques de la província d’Alacant, en les immillorables instal·lacions esportives del Campus i en la importantíssima tradició d’aquest esport en la UA que organitza des de fa sis anys el Trofeu d’Orientació Universitat d’Alacant, alguna de les edicions del qual ha sigut valedora per al Word Ranquing Event d’Orientació.

La Universitat d’Alacant acollirà la que serà la XVIII edició d’aquests campionats mundials i s’espera que s’inicien a partir de l’1 de juliol amb la participació de més de 300 esportistes procedents d’un mínim de 31 països.

L’últim Mundial d’Orientació va tenir lloc a Suècia, on està considerat esport nacional. En aquella ocasió la selecció espanyola va convocar dos esportistes de la UA.

Durant aquesta 1a Conferència Ciutat d’Esdeveniments, la FISU va decidir les seus que albergaran la celebració d’altres cinc mundials esportius universitaris: Kazan (Rússia) organitzarà dos Campionats del Món el 2012, la Universíada d’Estiu el 2013 i el Mundial de Tir; Braga (Portugal), el de Futbol Sala; Eliat (Israel), el d’Alçament de pesos i Zakopane (Polònia), el de Patinatge de Llarga Velocitat.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer