CERTÀMENS DE FOTOGRAFIA I NARRATIVA EN L'EXPOSICIÓ 'HISTÒRIES (DE LA NOSTRA HISTÒRIA)'

La mostra antològica “Històries (de la nostra història)” de l’artista Antoni Miró (Alcoi, Alacant, 1944), reuneix al MUA més de dues-centes pintures i escultures que ens conviden a fer un recorregut per la nostra memòria històrica, a través de la revisió de la història de l’art, els conflictes socials de les últimes dècades, la degradació mediambiental, l’aportació de personalitats fonamentals de la cultura catalana, o la contemplació d’una obra d’art en un museu, espai cultural que és objecte d’atenció per l’artista.

Amb motiu d’aquesta exposició el Servei de Promoció del Valencià, el Vicerectorat d’Extensió Universitària i el MUA han organitzat els concursos “Mirar a Miró” i “D’art va la història”, que utilitzen el museu universitari i l’esmentada exposició com a escenari per a la realització de fotografies i la narració d’històries a partir de les obres exhibides.

BASES GENERALS

Hi podran concórrer tots els visitants a l’exposició, amb obres originals i inèdites i no premiades en concursos anteriors.

El termini de presentació dels treballs finalitzarà el 6 de març de 2011.

El jurat serà designat pel Vicerectorat d’Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant, en col•laboració amb el Secretariat de Promoció del Valencià i el MUA.

La resolució del jurat es comunicarà als premiats per telèfon o per correu electrònic. Així mateix, els resultats es publicaran en VEU, revista digital del Vicerectorat d’Extensió Universitària: www.veu.ua.es

La propietat de les obres premiades serà de la Universitat, que se’n reserva el dret de publicació en els mitjans i formats que considere oportuns. No obstant això, els autors podran fer-ne ús amb l’esment del premi obtingut.

Qualsevol consulta relacionada amb les bases es pot fer en l’adreça següent:
concursos.cultura@ua.es

La participació en aquesta convocatòria implica l’acceptació d’aquestes bases, que podran ser interpretades pel jurat i pel Vicerectorat d’Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant, en els aspectes que no hi estiguen previstos.

CONCURSOS ART

S’estableixen dues modalitats de concurs.

CONCURS DE RELAT BREU
“D’art va la història”

Prenent com a punt de partida l’exposició d’Antoni Miró en el MUA, el relat s’inspirarà en alguna de les obres que componen la mostra. La temàtica ha de girar entorn dels motius i elements presents en aquesta pintura o escultura.

Per tant, a partir d’un quadre d’aquesta exposició el participant haurà de presentar un relat, de tema lliure, que centre l’atenció en el missatge o en els seus detalls gràfics.

Extensió: l’extensió màxima dels relats és de 9.000 caràcters (espais inclosos)

La presentació dels treballs es farà a través del formulari que s’indica a continuació: http://espais.ua.es/concursos/dearte

Els treballs poden ser escrits en qualsevol de les dues llengües oficials de la Universitat d’Alacant, tant en castellà com en valencià.

Cada participant podrà presentar un únic relat.

S’estableixen els premis següents:
Un primer premi, dotat amb una obra original de Toni Miró i un lot de catàlegs del MUA.
Dos accèssits, dotats amb una obra original de Toni Miró.

CONCURS DE FOTOGRAFIA

“Mirar a Miró”

L’art dins de l’art. La visió que un artista, Antoni Miró, té de la realitat que l’envolta, constitueix l’objecte d’aquest concurs. Partint de les obres que exposa el MUA, els participants hauran de fer fotografies que reflectisquen, des de diferents perspectives, l’obra de Miró: espais expositius, peces exhibides, els públics en la mostra, etc.

S’admetran fotografies digitals en format JPG d’alta qualitat amb una resolució mínima de 300 ppp i una grandària màxima de 8 MB.

Cada participant podrà presentar una fotografia, que haurà de remetre a través d’aquest formulari: http://espais.ua.es/concursos/miraramiro

S’estableixen els premis següents:
MUA. Dos accèssits, dotats amb una obra original de Toni Miró.

Fitxer adjunt: ntoni Miró-1604