• EL TEATRE UNIVERSITARI CLÀSSIC DE LA UA, PR..T EN EL VII CERTAMEN DE TEATRE 'PACO RABAL'

EL TEATRE UNIVERSITARI CLÀSSIC DE LA UA, PREMIAT EN EL VII CERTAMEN DE TEATRE 'PACO RABAL'

Dissabte passat, 11 de desembre, el Teatre Universitari Clàssic de la Universitat d’Alacant va ser guardonat en el VII Certamen Nacional de Teatre no Professional “Paco Rabal”. El certamen, al qual van concórrer companyies de tot Espanya, està organitzat per l’Ajuntament d’Águilas, ciutat natal de l’actor.

La companyia universitària, amb la seua posada en escena de Fortunas de Andrómeda y Perseo, va rebre els premis al Millor Muntatge i la Millor Direcció. L’obra, un text de Pedro Calderón de la Barca que ha estat adaptat i dirigit per Andrés Vinaches, es va estrenar originalment el 1653 amb un clamorós èxit que la va conduir a oferir trenta-sis representacions. Des de llavors, no havia tornat a representar-se, fins que el Teatre Clàssic Universitari de la Universitat d’Alacant el va recuperar per a l’escena el passat mes de maig, quan va tenir lloc l’estrena al Paranimf de la UA.

Aquesta adaptació ha constituït un veritable repte per al grup teatral universitari; en paraules del seu director “hem intentat desenvolupar les capacitats artístiques dels alumnes i realitzar un projecte en comú, amb les iniciatives i participació de tots en els diferents àmbits creatius”.

Fitxer adjunt: Momento de la representación

Fitxer adjunt: Fortunas de Andrómeda y Perseo