L'OFUA OFERIRÀ DUES VEGADES ADDICIONALS EL SEU PRIMER CONCERT DIDÀCTIC

L’excel•lent acolliment de la posada en marxa per la Universitat d’Alacant d’una temporada estable de concerts didàctics a càrrec de la seua Orquestra Filharmònica, ha obligat el Vicerectorat d’Extensió Universitària a organitzar dues vegades addicionals el primer d’aquests concerts, previst per al dia 15 de desembre a les 12 hores.

En total s’han reservat més de 1.800 entrades per part de centres d’ensenyament primari, secundari i escoles de formació musical de tota la província d’Alacant, raó per la qual l’OFUA oferirà dues vegades més la sessió que dedica a Contes i balls. Les noves sessions han sigut programades, una per al mateix dia 15 a les 10 del matí i una altra, el dia 16 de desembre, també a les 10 del matí.

Totes les sessions es desenvoluparan al Paranimf de la Universitat d’Alacant. Encara que les reserves ja s’han tancat per a grups, encara es poden aconseguir entrades individuals en els punts de venda habituals (Fnac, llibreria Compas i Servicam) i una hora abans de cada actuació a l’entrada del Paranimf.

Aquesta és la primera ocasió en què una formació musical estableix una programació estable de concerts didàctics a la ciutat d’Alacant. Per a aquest primer concert, l’OFUA interpretarà una selecció de fragments de l’obra El trencanous de Txaikovski, El Danubi blau i Polka pizzicato de Strauss i la Dansa Hongaresa núm. 5 de J. Brahms.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és acostar la música clàssica a tots els públics, “no solament als més xicotets, també a les persones interessades en una aproximació amena a la música clàssica”, expliquen des de la direcció tècnica de l’OFUA.

El concert s’articularà en dues parts. En la primera part, el director de l’OFUA, Mihnea Ignat, introduirà els espectadors en el món màgic del conte El trencanous, que és la base programàtica de la composició del ballet amb el mateix nom del compositor rus P. I. Txaikovski.

Una vegada acabat el conte, per mitjà del Vals de les flors es farà una subtil transició cap al món de les danses específiques en la música clàssica. S’explicaran les principals característiques del vals i la polka utilitzant com a exemples musicals El Danubi blau i la Polka pizzicato.

El pròxim concert didàctic, que tindrà lloc a l’abril, estarà dedicat als sons de la natura i s’articularà entorn de la Pastoral (Simfonia núm. 6 op. 68 en fa major) de Beethoven.

Concerts de Nadal

Com és habitual en aquestes dates, l’OFUA oferirà el tradicional Concert de Nadal que enguany, per primera vegada, tindrà lloc al Paranimf de la Universitat d’Alacant divendres que ve, dia 17 de desembre a les 20 hores. El repertori triat per Mihnea Ignat incorpora una selecció de les pàgines de la música clàssica més conegudes.

“Cèlebres valsos vienesos, vivaces danses hongareses o el preludi de Carmen il•luminaran, juntament amb alguna sorpresa més, una nit inoblidable”, explica. Les invitacions per al concert es poden arreplegar a la Sala Aifos i a la Seu d’Alacant de la UA.

Gràcies a la col•laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alacant, l’OFUA oferirà una segona edició del concert el dissabte dia 18 de desembre, a les 20 hores, al centre cultural Les Cigarreres d’Alacant. L’entrada és lliure i limitada a la capacitat de la sala.