LA SEU OFERIX UN ACOSTAMENT AL CINEMA MUT

La Seu Ciutat d’Alacant i l’Aula de Cinema del Secretariat de Cultura de la UA organitzen durant el mes de desembre tres jornades coordinades per Israel Gil en les quals s’oferirà un acostament als orígens del setè art amb diverses xarrades i el visionament d’una pel•lícula muda amb l’acompanyament musical del pianista Ramón Sanjuán.

Les activitats començaran dilluns que ve, 13 de desembre, amb una xarrada sobre els germans Lumière, creadors del cinematògraf, i sobre el fenomen de persistència en la retina que dóna peu a la il•lusió del moviment en les pel•lícules. Aquesta xarrada estarà conduïda per Israel Gil, responsable de l’Aula de Cinema.

La setmana següent, el dilluns 20 de desembre, el músic Ramón Sanjuán acompanyarà al piano la projecció de la pel•lícula Les mans d’Orlac (Orlacs Hände) del director Robert Wiene, autor també d’El gabinet del doctor Caligari. La pel•lícula que es projectarà a la Seu, de l’any 1924, explica el desgraciat accident del protagonista, el pianista Paul Orlac.

Per acabar, el dimecres 22 de desembre, es presentarà la revista Quaderns de Cine, dirigida per Juan Antonio Ríos Carratalá, del Departament de Filologia Espanyola de la Universitat d’Alacant, que en el sisè número tractarà sobre el cinema i l’emigració.

Posteriorment, Francisco Mora Contreras, del Departament de Comunicació i Psicologia Social de la UA oferirà la xarrada “Carmen Dauset, primera mujer del cine mudo” en la qual parlarà sobre els resultats de la investigació que l’han portat a postular que aquesta balladora flamenca espanyola és la primera dona protagonista d’una pel•lícula de cinema mut.

Totes les xarrades tindran lloc a les 20.15 hores a la sala Miguel Hernández, on simultàniament hi haurà una exposició de cartells de cinema mut. La projecció de la pel•lícula serà a la sala Rafael Altamira.

L’assistència és lliure fins a completar la capacitat de la sala.

Fitxer adjunt: rimera mujer del cine mudo