MÉS DE 2000 PERSONES VAN ASSISTIR ALS CONCERTS DIDÀCTICS DE L'OFUA

La Universitat d’Alacant va inaugurar aquesta setmana la primera temporada estable dels Concerts Didàctics a càrrec de la seua Orquestra Filharmònica, una iniciativa que ha tingut una enorme repercussió, sobretot en centres escolars i de formació musical de tota la província d’Alacant, que van reservar més de 1.800 entrades.

L’èxit de la proposta va obligar el Vicerectorat d’Extensió Universitària a organitzar dues sessions addicionals a la prevista. Els concerts es van desenvolupar al Paranimf de la Universitat d’Alacant.

El concert didàctic de l’OFUA, dedicat a Contes i balls, es va articular en dues parts. En la primera part, el director de l’OFUA, Mihnea Ignat, va introduir els espectadors en el món màgic del conte El trencanous, que és la base programàtica de la composició del ballet amb el mateix nom del compositor rus P. I. Txaikovski.

Una vegada acabat el conte, per mitjà del Vals de les flors, es va fer una subtil transició cap al món de les danses específiques en la música clàssica. Es van explicar les principals característiques del vals i la polka utilitzant com a exemples musicals El Danubi blau i la Polka pizzicato.

Fitxer adjunt: els músics

Fitxer adjunt: L''orquestra