'SIGUEM REALISTES', UNA SELECCIÓ DE 16 ARTISTES FIGURATIUS CONTEMPORANIS

El Museu de la Universitat d’Alacant inaugura dijous, dia 16 de desembre, a les 20 hores, la mostra “Siguem realistes. Nova figuració contemporània”. Es tracta d’una exposició que arreplega l’obra de 10 pintors i 3 escultors que mostren els camins pels quals transita actualment la figuració, un corrent que malgrat els alts i baixos i de ser acusat de certa vacuïtat, continua vigent i s’està reinstaurant amb el gran impuls dels joves artistes.

Segons el comissari de la mostra, Bernabé Gómez Moreno, la selecció que mostra el MUA “està caracteritzada per la llibertat creativa en l’ús de la figuració, tant en tècniques com en procediments”. Les obres que s’exposen evidencien la capacitat de l’art “no solament per a emocionar-nos, sinó també per a oferir noves visions i aproximacions de tot el que ens envolta, i ens permeten aprofundir en la comprensió del món”, assegura. En aquest sentit, Gómez Moreno explica que el títol triat per a aquesta col•lectiva ha cercat transmetre “l’actitud compromesa de l’artista amb la seua realitat”, i deixar clar la seua preocupació per analitzar i examinar el món que l’envolta, i també la seua intenció de representar mimèticament les seues reflexions”.

En la inauguració participarà la vicerectora d’Extensió Universitària, Josefina Bueno, el director del MUA, Mauro Hernández, el comissari de la mostra i algun dels artistes que formen part d’aquesta col•lectiva que podrà veure’s a la sala Sempere fins al 12 de febrer.

A través de la selecció feta pel MUA per a aquesta exposició, que té una subvenció del Ministeri de Cultura, es pretén mostrar la gran varietat de tècniques i temàtiques que configuren les diferents línies d’investigació de l’art figuratiu dins de l’art contemporani. Així doncs, es pot veure el realisme màgic de les pintures hiperrealistes d’Edgar Mendoza; les obres de Violeta Esparza i Lorena Amorós, que parlen dels símbols socials i de l’estetització de la quotidianitat. Les aquarel•les i pintures de Juan Palomares acosten l’espectador al surrealisme romàntic. José Sánchez i Torregar treballen la profunditat del retrat i mostren la capacitat de la pintura per a aprofundir en la representació. Les pintures de Luis Molinero i Jorge González es converteixen en crus retrats psicològics. Les obres de Javi Moreno analitzen el comportament social dels adolescents en Internet. A través dels dibuixos de Verónica Perales es mostra de l’ús ecoactivista de l’art. Les escultures de Gerard Más i Samuel Salcedo utilitzen l’estratègia del sarcasme i la ironia per a parlar de la configuració de la identitat. I finalment, es pot veure els exploradors antropomorfs de Mario Romero que, igual que ocorre amb els artistes que integren “Siguem realistes”, exploren i analitzen la realitat per a mostrar-la amb la seua pròpia aparença i complexitat.

Fitxer adjunt: Portada del catálogo

Fitxer adjunt: Invitación a la exposición-1591