UNA PROFESSORA DE LA UA DIRIGIRÀ EL COMITÈ DE CLUBS FEMENINS

La professora de la Universitat d’Alacant Carmen Manchado, del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Facultat d’Educació, ha sigut nomenada directora del Comitè de Clubs Femenins de la Federació Europea d’Handbol (EHF).

Per a Carmen Manchado, que treballava des d’octubre per al Comitè, l’elecció “ha sigut una sorpresa”. El seu objectiu més immediat és “millorar l’espectacle de l’handbol femení i que cada dia hi haja més gent que seguisca les competicions femenines en tot Europa”.

Per a això, la nova directora assegura que han obert diferents línies de debat “com millorar el sistema de les competicions europees, unificar la superfície de joc amb una pista única d’handbol i fins i tot analitzar la possibilitat de reduir la grandària de la pilota”.

El nomenament va tenir lloc en la reunió de dilluns passat a Viena, on Manchado assegura que es va prestar especial atenció a l’handbol femení espanyol, a la dificultat que hi ha per a retransmetre partits per televisió. “S’ha arribat al punt de pagar perquè et retransmeten i això és un handicap per al nostre esport”, explica. La nova directora europea de Clubs Femenins, es va referir també a l’escàs nombre de dones “implicades en el nostre esport”.

Carmen Manchado reconeix que “la meua principal missió com a presidenta d’aquesta comissió és aportar les idees arreplegades en el nostre país, com també les d’altres països que no estan representats en el Comitè, traslladar-ho i obrir una via de debat”.

Amb aquest nomenament, Carmen Manchado amplia la nòmina d’espanyols amb càrrecs de rellevància en la Federació Europea d’Handbol. Es tracta de Jesús Guerrero, precursor de la mateixa EHF el 1991, Juan Antón, lector d’entrenadors, Pablo Permuy, lector d’àrbitres, Carmen Ayela, membre de la cort d’arbitratge i Margarita Àvila, membre del comitè d’equips nacionals femenins