EL MUA SELECCIONA 49 TREBALLS PER A LA V CONVOCATÒRIA MULIER, MULIERIS

La diversitat de temes i suportes –dibuixos, pintures, brodats, escultures, instal•lacions, vídeos i fotografies –, així com el compromís dels creadors han estat les notes més destacades de les obres presentades a la V Convocatòria d'Arts Plàstiques Mulier, Mulieris.

Dels 193 projectes que han concorregut, 49 podran veure's a partir del mes de març en la Sala 365 del Museu de la Universitat d'Alacant, coincidint amb els actes commemoratius organitzats per la Universitat d'Alacant per al Dia Internacional de la Dona.

El jurat, compost per grup d'experts de diferents àmbits professionals, ha destacat que són obres que “reclamen el respecte i la igualtat, recuperen la memòria del llegat femení, rastregen la identitat individual i col•lectiva i denuncien situacions d'injustícia i desigualtat”. “Es tracta de manifestacions artístiques fortament vinculades amb el seu entorn i sensibles als esdeveniments socials i culturals en els quals estem immersos”, expliquen.

El jurat, que es va reunir el passat mes de gener, va estar compost per: Eugenia Funes –artista i docent –, Alex Francès – artista –, Mara Mira – crítica d'art, docent i gestora cultural –, Remedios Navarro – tècnica del MUA – i Mauro Hernández Pérez, director del museu universitari.

Enguany el jurat ha decidit que l'adquisició d'obra es decidisca una vegada que les obres estiguen exposades, per la qual cosa els noms no es donaran a conèixer fins a passada la seua inauguració.

Artistes seleccionats

Els artistes que han estat seleccionats en aquesta convocatòria són: Esther Achaerandio, Paula Anta, Elena Arjona, Eva Armisén, Joaquín Artime, Víctor Manuel Ausín Sáinz, Bárbara Bañuelos, Sara Biassu, Eugenia Blanco, Laura Boj, Roxana Buttazzoni, Mª Teresa Caballero, Elena Cortés, Cruella D´Abril, Nerea De Diego y Patirke Arenillas, Pepa Espasa Pastor, Ana Gallardo, Lupe Godoy, Susana Guerrero, Laia Hotait, Päivi Koskinen, Erica Landfords, José Vicente Leguey, Mª Del Mar Martínez, Teresa Matas, Paloma Merchan, Roberto Milán, Inés Molina, Alexandre Montourcy, Mª Victoria Muñoz Gallego, Tatiana Muñoz López, Juan F. Navarro Llinares, David Ortega, Carmen Lucía Palés, Weiju Pan, Mª Luisa Pérez Rodríguez, Nuria Ruibal, Gema Rupérez, Estíbaliz Sádaba, Rosa Sala, Eva Santos, Gloria Segura i Jordà, Mª Jesús Suárez Ballesteros, Helena Toraño, María Veses Ferrer, Silvia Viana Chaves, María Zambrana, María Zarazúa y el colectivo formado por: Remedios Monllor Vidal, Ángela Casanova Antón, Esperanza Fuente Saiz i Rosa González Soto.

Est és el cinquè any que el Museu de la Universitat d'Alacant organitza la Convocatòria d'Arts Plàstica Mulier, Mulieris a partir dels valors que encoratgen la celebració d'aquesta jornada: llibertat, participació i transformació social.

L'objectiu és donar visibilitat al compromís dels creadors contemporanis amb qüestions relatives a la condició femenina. Amb aquesta iniciativa el MUA es converteix en la plataforma per a interpretar, reflexionar, qüestionar i transformar la realitat que afecta a les dones.

La convocatòria està dirigida a creadors d'ambdós sexes, de qualsevol edat i nacionalitat, i a través de qualsevol mitjà expressiu.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer