UNA REFLEXIÓ SOBRE L'HOLOCAUST EN L'OBRA 'HIMMELWEG'

El Secretariat de Cultura continua la Programació del Paranimf i presentarà el pròxim dimecres 2 de març, a les 20.00 hores, l’obra Himmelweg, del dramaturg Juan Mayorga.

La Compañía Ferroviaria és l’encarregada de portar a l’escenari de la Universitat d’Alacant aquest text que reflexiona sobre l’horror de l’Holocaust.

En Himmelweg (Camí del Cel), Juan Mayorga se serveix de tres personatges principals per a alçar el nus de l’acció: un delegat de la Creu Roja que visita un camp de concentració, el comandant del camp i el cap de la comunitat jueva.

Per a Mayorga “Himmelweg parla d’un home que s’assembla a quasi tota la gent que conec; té una sincera voluntat d’ajudar els altres; vol ser solidari; li espanta el dolor aliè. No obstant això, també com quasi tota la gent que conec, aquest home no és prou fort per a desconfiar del que li diuen i mostren. No és prou fort per a descobrir que “Camí del Cel”, pot ser el nom de l’infern. No és prou fort per a veure l’infern que s’estén sota els seus peus.”

En l’obra, un delegat de la Creu Roja s’encarrega d’inspeccionar un camp de concentració i davant ell es presenta una mentida, una negació de la realitat. El comandant intentarà per tots els mitjans oferir una altra visió del que allí ocorre, i en la seua labor per a desvirtuar la veritat, s’ajudarà del portaveu dels jueus.

Sota aquesta trama, la Companyia Ferroviària presenta una reflexió sobre la por, la mort i la mentida, unes imatges sobre els terribles crims que van conformar l’Holocaust.

El dramaturg Juan Mayorga és una de les figures més importants de l’escena teatral nacional, i ha obtingut el Premi Nacional de Teatre el 2007, el Valle-Inclán el 2009, el Premi Max al millor autor (els anys 2006, 2008 i 2009) i el Max a la millor adaptació (2008) entre uns altres.

Les entrades per a assistir a aquesta activitat es poden comprar a la llibreria Compas, a l’Fnac, en Servicam, i una hora abans de l’inici de la representació al Paranimf.

Fitxer adjunt: Obra ''Himmelweg''

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant