VERSIONS DE HENRY JAMES EN LA GRAN PANTALLA

La Seu Ciutat d’Alacant acull des del dimarts 1 de març un cicle de quatre conferències en les quals s’escomet l’anàlisi de cinc narracions de Henry James en relació amb les versions fílmiques a què han donat lloc al llarg del segle XX.

Aquestes narracions són les novel•les The Europeans (1878), Washington Square (1880), A Portrait of a Lady (1881) i The Bostonians (1884) i la narració curta The Turn of the Screw (1898).

Per a presentar aquesta visió sobre les diferents adaptacions, el cicle tindrà la presència d’estudiosos de rellevància nacional, com la del president de l’Associació Espanyola d’Historiadors del Cinema, Julio Pérez Perucha.

A més d’aprofundir en el coneixement de la narrativa de Henry James, aquesta anàlisi es dirigeix a subratllar la vitalitat de la seua obra davant de certes veus que han arribat a anunciar la fi de la seua presència en el cànon de la novel•la en llengua anglesa.

Dimarts 1 març de 2011

“Las adaptaciones jamesianas de James Ivory: Los europeos y Las bostonianas
Per Imanol Zumalde, doctor en Comunicació Audiovisual i professor titular de la Universitat del País Basc.

Dimarts 8 març de 2011
“Las distorsiones del clasicismo: Washington Square y La heredera de William Wyler”
Per Julio Pérez Perucha, president de l’Associació Espanyola d’Historiadors del Cinema.

Dimarts 15 març de 2011
“La versión fílmica de Retrato de una dama, de Jane Campion”
Per José Antonio Álvarez Amorós, catedràtic de Literatura Anglesa de la UA

Dimarts 22 març de 2011
“Narración poco fiable: Otra vuelta de tuerca y Suspense, de Jack Clayton”
Per John Sanderson, professor titular Departament de Filologia Anglesa de la UA.

Les sessions tindran lloc a les 20.15 h

Certificació

Certificat de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE). Per a l’obtenció del Certificat de l’ICE és necessària l’assistència mínima del 80 % i l’abonament d’unes taxes.

José Antonio Álvarez Amorós

Col•labora