CONCERTS DE LA BANDA TRANSSILVANA NIGHTLOSERS

Els dies 8 i 9 de maig tindrà lloc el concert de la banda transsilvana Nightlosers, un grup que interpreta un repertori de música blues, rock’n roll i elements de folklore de la seua terra natal, que es nodreix de fonts populars romaneses, hongareses, gitanes i alemanyes. El 8 de maig, a les 20.30 hores, el concert es farà a l’Aula CAM d’Alacant, i el 9 de maig, a les 20.00 hores, al Centre de Congressos “Ciutat d’Elx”. El projecte ha sigut organitzat per l’Institut Cultural Romanès en col•laboració amb l’associació Aripi i el Vicerectorat d’Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant amb motiu del Dia d’Europa.

El seu repertori de blues tradicional va créixer de manera orgànica en l’escenari. Va madurar a la calor de les primeres jam sessions. En el seu primer enregistrament Sitting on top of the world de 1994 s’entreveuen les arrels del folklore tradicional. Aquesta influència continua en el seu primer CD Plum Brandy Blues. El projecte que va donar com a resultat aquest enregistrament es titulava The Groove Distillery i aglutinava nombrosos músics convidats que van introduir els seus exòtics instruments: els címbals, el taragot (una espècie de clarinet), la fulla d’arbre o els ocells de ceràmica, fent que el producte es convertira en el que és avui dia: una combinació de blues i folklore procedent dels Balcans, amanit de jazz i funky i una gran dosi d’humor.

Entrada lliure limitada a la capacitat de les sales

Fitxer adjunt: cartell-1764