EL PREMI NACIONAL DE POESIA "JOSÉ HIERRO" A LA SEU

El poeta Francisco Caro (Piedrabuena, Ciudad Real, 1947), Premi Nacional de Poesia “José Hierro” 2010, de la Universitat Popular José Hierro, oferirà el pròxim 11 d’abril, a les 20.15 hores, a la Seu Ciutat d’Alacant, la trobada poètica Mientras la luz, en la qual l’autor llegirà una selecció de les seues obres. La trobada és un diàleg obert amb els alumnes de la Universitat Permanent de la UA i la resta d’assistents.

Caro ha compaginat la seua labor com a professor d’història amb l’escriptura de poesia. Els seus poemaris Salvo de ti, Mientras la luz, Las sílabas de la noche, Lecciones de cosas o Cuaderno de Boccacio han rebut nombrosos premis, entre els quals es troben el “Juan Alcaide” de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa el 2008; el “Ciudad de Alcalá” el 2010, o el recent Premi Nacional de Poesia “José Hierro” 2010 per Paisaje (en tercera persona). Segons l’autor “la poesia són les coses, nosaltres i la vida, la nostra manera de mirar les coses i el temps. I la seua intenció. La poesia és la intenció d’aprimar, de produir tensió el llenguatge fins a arribar a la idea, a l’emoció transparent, fins que quede nua en el poema, presta per al pressentiment de l’autor, del lector”.

La trobada està organitzada per la Universitat Permanent de la Universitat d’Alacant (UPUA) i el Vicerectorat d’Extensió Universitària. Entrada lliure, limitada a la capacitat de la sala.

Fitxer adjunt: Programa