LA SEU D'ALACANT CELEBRA LA PRIMAVERA AMB UN CICLE DE CONCERTS

La Seu Ciutat d’Alacant inaugura un nou cicle de música, els Concerts de Primavera, que començaran el pròxim 11 de maig, a les 20.15, amb l’actuació De l’original a la còpia, a càrrec del Quartet de Saxòfons. En el concert s’interpretaran peces d’E. Bozza, J. Français, W. A. Mozart, L. V. Beethoven i F. Schubert. Segons comenta la coordinadora del cicle, María Marco: “Amb la intenció de mostrar la faceta més clàssica de l’instrument, es reuneix aquest conjunt, que pretén mostrar, com fera en el seu moment el saxofonista Marcel Mule, un instrument molt allunyat del seu vessant del jazz, i molt pròxim al paper clàssic que podria tenir qualsevol altre instrument orquestral com la flauta, el clarinet o l’oboè”.

El quartet està format per saxofonistes “clàssics”, que desenvolupen la seua vida professional en diferents àmbits. Han format part de diverses formacions de cambra i actuen habitualment com a solistes amb motiu de congressos o classes fetes en llocs de la geografia espanyola. També han col•laborat amb orquestres com la de RTVE, Orquestra de la Comunitat de Madrid i Philarmonia d’Espanya, entre unes altres, i han sigut guardonats en certàmens com el Concurs Internacional de Música de Benidorm o el Torneig Internacional de Música (TIM), que ha tingut lloc a Itàlia.

Altres concerts
El 13 de maig, a les 20.45 hores, la cocatedral de Sant Nicolau acollirà el concert de la Capella de Ministrers Els viatges de Tirant lo Blanch. Música i esplendor cavalleresc, un recorregut pels llocs que va visitar Tirant; el 17 de maig, a les 20.15 hores, a la Seu Ciutat d’Alacant, el grup de cambra La Sablonara ofereix una mostra de música vocal polifònica del Renaixement espanyol a través de la missa O quam gloriosum est. El 10 de juny, a les 21.00 hores, a la cocatedral de Sant Nicolau, s’oferirà l’últim concert del cicle, a càrrec de la Banda Municipal de Música d’Alacant, amb un programa integrat per peces de Beethoven, Strauss, C. Saint-Säens i E. Grieg.

El cicle ha sigut organitzat per la Seu Ciutat d’Alacant i el Vicerectorat d’Extensió Universitària, amb la col•laboració del Servei de Promoció del Valencià i l’Ajuntament d’Alacant. L’entrada als concerts és lliure, limitada a la capacitat de les sales.

Consulta el programa complet al document adjunt

Fitxer adjunt: programa-1754