PROGRAMACIÓ DE PRIMAVERA DE L'OFUA

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant inaugura el pròxim dia 11 d'abril la seua programació de Primavera, en la qual, per primera vegada, oferirà sis concerts que tindran lloc en sengles auditoris de tot el territori nacional. A més de la quantitat de concerts i el doble repertori que ofereix –basat en obres de Beethoven i Txaikovski– una de les novetats d'enguany han sigut les invitacions rebudes per a participar en prestigiosos festivals que portaran l'Orquestra universitària, a més d'importants escenaris de la província, als auditoris de Múrcia i Saragossa.

Durant la temporada, l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, sota la batuta del seu director titular, Mihnea Ignat, comptarà una vegada més amb la col•laboració d'un dels alumnes virtuosos de l'Escola Superior de Música Reina Sofia. En el marc de les celebracions en 2011 de l'any Rússia-Espanya participarà el violinista rus Erzhan Kulibaev, que, també per primera vegada amb l'OFUA, tocarà un Stradivarius 1722 “Rode” cedit per la Maggini Foundation.

Erzhan Kulibaev, que té en el seu currículum alguns dels principals guardons internacionals de violí, acompanyarà l'OFUA en tres dels concerts de la temporada, interpretant els solos del Concert per a violí i orquestra op. 35 en re major de P. I. Txaikovski.

La temporada de primavera s'inicia el pròxim dilluns, dia 11 d'abril, amb el concert didàctic dedicat als sons de la naturalesa, que tindrà lloc en el Paranimf de la Universitat d'Alacant. El concert, dirigit principalment a escolars, estarà basat en la Simfonia núm. 6 op. 68 en fa major, “Pastoral,” de L. van Beethoven i, atès el nombrós volum de reserves fetes per centres de tota la província, està previst que s'oferisquen dos concerts, un a les 10 i un altre a les 12 hores.

Després d'aquesta cita didàctica, l'OFUA atendrà la primera de les invitacions de la temporada, el Festival Internacional d'Orquestres Joves (FIOJ) que organitza la Universitat de Múrcia. El concert de l'Orquestra Universitària tindrà lloc el dimarts, dia 12 d'abril en l'Auditori Víctor Villegas de Múrcia a les 20 hores. En aquesta ocasió compartirà cartell amb algunes com el Quintet Xylos de Vent Fusta de la Fundació Barenboim-Said, l'Orquestra Artic Strings de Noruega i Suècia, la Novomestsky Orchestra de Txèquia o l'Orquesta de Jóvenes de la Regió de Múrcia, per esmentar-ne algunes.

L'endemà, dia 13 d'abril, a les 20.30 hores, tindrà lloc el concert institucional que l'OFUA ofereix cada primavera en el Teatre Principal d'Alacant, en el qual comptarà amb la participació del solista Erzhan Kulibaev, amb qui continuarà en gira fins al 8 de maig.

El programa continua amb la intervenció de l'OFUA en Orquestríssim de la Mediterrània, Festival de Joves Orquestres d'Espanya, organitzat per l'Ajuntament de la Nucia, que es desenvolupa en l'Auditori de la Mediterrània de la Nucia (Alacant), on oferirà un concert el dia 16 d'abril, a les 20 hores.

Després de la Setmana Santa, l'Orquestra Universitària alacantina viatjarà a Saragossa per a participar en el XI Cicle Internacional de Joves Orquestres que organitza la Universitat de Saragossa. Aquesta és la segona invitació que rep l'OFUA per a participar en aquest esdeveniment que congrega algunes de les formacions musicals joves de més projecció internacional, com l’Euskadiko Ikasleen Orkestra o la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana. El concert de l'OFUA tindrà lloc en la sala Mozart de l'Auditori i Palau de Congressos de Saragossa, el dia 8 de maig a les 20 hores.

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant va nàixer al novembre de 2005 per iniciativa del Vicerectorat d'Extensió Universitària i de la Fundació General de la Universitat d'Alacant. Es tracta d'una de les escassíssimes formacions musicals estables que depenen d'una universitat pública espanyola i s'emmarca en els paràmetres d'oferir una formació musical com a criteri d'excel•lència universitària, que preconitza el Ministeri d'Educació. L'OFUA, que compta amb el patrocini de la Fundació Manuel Peláez Castillo i la Fundació Caja Murcia, té entre els seus objectius la difusió de la cultura musical en l'àmbit universitari i ser una plataforma estable per al perfeccionament dels estudis musicals. Per a fer-ho manté una estreta i constant col•laboració amb els diferents centres de formació musical del seu entorn, al mateix temps que manté convenis amb prestigioses institucions com l’Escola Superior de Música Reina Sofia, centre d'alta formació professional creat per la Fundació Isaac Albéniz.

Cronograma de concerts

11 d'abril: Concert didàctic: Els sons de la naturalesa. Paranimf de la Universitat d'Alacant. 10 i 12 hores.

12 d'abril: Festival Internacional d'Orquestres Joves (FIOJ). Auditori Víctor Villegas de Múrcia. 20 hores.

13 d'abril: Teatre Principal d'Alacant. 20.30 hores.

16 d'abril: Orquestríssim de la Mediterrània. Festival de Joves Orquestres d'Espanya. Auditori de la Mediterrània. La Nucia (Alacant). 20
hores.

8 de maig: Cicle Internacional de Joves Orquestres. Auditori de Saragossa. Sala Mozart. 20 hores.

Venda d'entrades en les taquilles de cadascun dels auditoris i a través de Servicam.