LA UNIVERSITAT D'ALACANT CELEBRA EL DIA D'ÀFRICA

En el marc del Dia d'Àfrica, que se celebra el 25 de maig, la Universitat d'Alacant ha organitzat una sèrie d'activitats que es desenvoluparan tant en el campus com en el Centre Cultural Les Cigarreras. L'exposició Espais de silenci, de Víctor Candela, que s'exhibirà en la sala Aifos, l'IV Seminari Internacional d’Estudis Transversals Convergències artístiques i textuals africanes entorn del Mediterrani, que es portarà a terme el 27 i 28 de maig en la sala Aifos i la Seu Universitària Ciutat d'Alacant, i les Jornades amb Motiu del Dia d'Àfrica, del 25 al 28 de maig, en Les Cigarreras, organitzades per l'associació ÁfricAkí Alacant amb el suport de la institució docent.

“Paisatges orientals i mediterranis que evoquen el quietisme, el silenci. Una finestra a la qual et pots apuntar i veure com el temps s’ha detingut”. D’aquesta manera defineix Víctor Candela l’exposició pictòrica “Espais de silenci”, que s’inaugurarà el pròxim 27 de maig, a les 19.30 hores, a la sala Aifos de la Universitat d’Alacant.

La mostra engloba diverses etapes de la seua obra, des de deu anys arrere fins a l’actualitat amb un contingut marcat per la temàtica oriental. “Encara que el format siga realista –explica l’autor–, el color i el contingut és evocador, un realisme de somni de temàtica oriental, per la qual em sent atret des de la infància”.

Els oasis, les culturals orientals i exòtiques, les pel•lícules i els llibres com Les mil i una nits, els viatges que ha fet i la documentació del segle XIX, sobretot dels pintors orientalistes que redescobreixen aquests paisatges, transmeten en els seus olis sobre llenç una sensació estàtica, “entre geografies serenes i llunyanes, entre els interiors replets de vegetació i de solitud callada”, tal com descriu Josep Lluís Peris i Gómez en el text que acompanya l’exposició. La mostra s’exhibirà fins al 30 de juny. Entrada lliure. De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i de dilluns a dijous de 16.00 a 19.00 hores

Cultura africana
Un cicle de cinema procedent del Festival de Cinema Africà de Tarifa es realitzarà els dies 26 i 27 de maig, a partir de les 21.00 hores, en els jardins de Les Cigarreras. Així mateix, el dissabte 28, a partir de les 17.00 hores, es desenvoluparan diverses activitats culturals de música, gastronomia, cuentacuentos i tallers de cultura africana per a totes les edats.

Fitxer adjunt: Fullet ''Espais de silenci''