TRASH DEATH METAL I HARD POP, EN LES CIGARRERES

El pròxim 12 de maig, se celebrarà el concert de la banda de hardpop RadioZ i el grup de trash-death metal Metal Breath, que pertany al registre de grups emergents Toca, toca de la Universitat d'Alacant (UA) que, en l'actualitat, compta amb 50 bandes inscrites. Les actuacions tindran lloc a partir de les 21.30 hores en el Centre Cultural Les Cigarreres, i s'emmarquen en el programa Paranimf d'Arts Escèniques de la UA.

RadioZ, integrat per Jimmy Pinaitis (guitarra i cors), José Ignacio Gras (veu i acústica), Roberto Díaz 'Tito' (bateria) i José Manuel Zamora (baix), és la forma abreujada de RadioZombi. Tal com explica la banda: “RadioZombi fa referència al conformisme, a la forma de viure d'aquesta societat. Moltes vegades no veem més enllà de les coses perquè no ens parem a pensar. És més còmode caminar amb el corrent, però et perds un munt de coses”. El grup, que es va formar a l'octubre de 2008 coincidint amb la ruptura de la primera formació, ha realitzat concerts en nombroses sales alacantines i, en 2009, van ser els guanyadors del concurs Democool en la categoria pop-rock.

Metal Breath és una banda de trash-death metal que va nàixer en la UA en 2005. En la seua trajectòria destaquen els concerts i festivals a Madrid, València, Murcia, Alacant. Han estat teloners de bandes com Paul Di'Anno (exIron Maiden) o els californians L.A. Guns. Actualment, després de diversos canvis de formació, als membres fundadors (JL MURCIA a la veu i guitarra rítmica, Emilio Benavent als cors i bateria) se'ls han unit Alex Ramírez a la guitarra solista i Antonio Cantón al baix.

En relació amb el seu concert en Les Cigarreres, segons explica el cantant i guitarrista de la formació José Luis Murcia, “tocarem temes de la nostra primera maqueta Melting Motherfuckers, amb temes gravats en 2007 i 2008, a més de totes les nostres noves cançons que encara estan per editar. En elles es pot sentir l'evolució de la banda, amb unes lletres en anglès que versen sobre l'actualitat política i social, guerra, religió, filosofia o espiritualitat personal”. A més, la banda tocarà algunes versions de grups com Sepultura o Death.

Recollida d'invitacions a la sala Aifos de la UA

Fitxer adjunt: Metal Breath