Aminettu Haidar parlarà dels drets humans del Sàhara Occidental

L’activista sahrauí Aminettu Haidar serà una de les ponents del curs que sobre El Conflicte del Sàhara Occidental s’impartirà en la Universitat d’Estiu Rafael Altamira de la Universitat d’Alacant entre el 18 i el 21 de juliol. L’objectiu del curs és, segons els organitzadors, oferir una reflexió acadèmica del que estableix el Dret Internacional sobre aquest conflicte.

El curs, sota la direcció de Jaume Ferrer, de la Càtedra Jean Monnet de la Comissió Europea, i Millán Requena, professor i doctor de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de la Universitat d’Alacant, gira entorn de la violació dels drets humans de la població sahrauí en els territoris ocupats i el paper de les Nacions Unides i Espanya davant aquest conflicte. Hi haurà presència d’experts juristes en l’àmbit internacional, com Felipe Briones, fiscal anticorrupció d’Alacant, o representants del Front Polisario, i participaran docents de les universitats d’Alacant, Miguel Hernández, Oviedo i País Basc.

Tota la informació sobre aquest curs, de 20 hores i 2 CLC, es pot trobar en la pàgina www.univerano.ua.es. La matrícula es pot tramitar en línia a través d’aquesta mateixa pàgina, per telèfon, en el 965 90 98 21, o a la Secretaria de la Universitat d’Estiu Rafael Altamira situada a la planta baixa de l’edifici Germà Bernàcer del campus de la Universitat d’Alacant.