ELS ÚLTIMS DESCOBRIMENTS DE LA NANOTECNOLOGIA

El curs Nanotecnologia. Solucions i Reptes Actuals, dirigit per l’investigador Javier García Martínez, tindrà la presència d’experts nacionals de primera línia

La Universitat d’Estiu Rafael Altamira impartirà del 20 al 22 de juliol un curs sobre Nanotecnologia avalat per docents i investigadors de prestigi internacional. L’objectiu del curs és que els alumnes coneguen les oportunitats que ofereix la nanotecnologia en investigació, recerca d’ocupació i creació de noves empreses. Els conferenciants descriuran no solament els últims descobriments científics, sinó la influència d’aquests en la millora de la qualitat de vida, creant nous llocs de treball i donant lloc a noves empreses de base tecnològica.

Entre els ponents que conformen el programa, el professor Nazario Martín, president de la Reial Societat Espanyola de Química i expert mundial en nanomaterials de carboni, parlarà del futur de la nanotecnologia. Un altre conferenciant destacat és Ignacio Miranda, director de l’Àrea Tècnica REDIT (Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana) que oferirà una visió de les labors d’investigació que es desenvolupen en els centres tecnològics de la Comunitat, i de les oportunitats d’ocupació i investigació que ofereix als estudiants universitaris. Per la seua banda, Francisco Negre, director General Espaitec (Parc Científic, Tecnològic i Industrial de la Universitat Jaume I) tractarà les oportunitats d’investigació i empresarials. El curs també tindrà la presència d’Andrés Pedreño, exrector de la UA i director de l’Institut d’Economia Internacional de la Universitat d’Alacant, amb una ponència titulada “Estratègies econòmiques per al desenvolupament de la nanotecnologia” sobre com crear riquesa i llocs de treball gràcies a les noves línies d’investigació. Ja que un dels objectius del curs és que els alumnes coneguen què és el que s’està fent en la Comunitat Valenciana en Nanotecnologia, una de les activitats centrals és la visita al Centre Tecnològic AITEX a Alcoi. En aquest centre els alumnes podran veure per si mateixos com la nanotecnologia s’està aplicant al sector tèxtil, un sector estratègic en la província.

La informació d’aquest curs, de 20 hores i 2 CLC, i de la resta de propostes formatives d’Univerano es pot trobar en www.univerano.ua.es. Matrícula en línia, per telèfon en el 965 90 98 21, i de manera presencial a l’oficina de la Universitat Rafael Altamira, situada a la planta baixa de l’edifici Germà Bernàcer de la Universitat d’Alacant.