L'OFUA, en la Marató Musical de l'Auditori Nacional

El Centre Nacional de Difusió Musical ha convidat l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant a participar en la Marató Musical que té lloc a l’Auditori Nacional de Música Madrid els dies 18 i 19 de juny. L’OFUA, sota la direcció de Mihnea Ignat,acompanyarà el violinista rus Erzhan Kulibaev, el qual tocarà el violí Stradivarius “Rode” de 1722 cedit per la Maggini Foundation, i interpretarà el Concert per a violí i orquestra op. 35 en re major de P.I. Txaikovski. L’actuació serà el dissabte dia 18 de juny a les 14.00 hores a la sala simfònica de l’Auditori Nacional.

Cal destacar que entre altres formacions i artistes convidats, la marató tindrà la participació de l’Orquestra Nacional d’Espanya.

Durant la temporada de primavera l’OFUA ha rebut diverses invitacions per a participar en diferents festivals de projecció internacional com el Festival Internacional d’Orquestres Joves organitzat per la Universitat de Múrcia, el Festival de Joves Orquestres d’Espanya, organitzat per l’Ajuntament de la Nucia o, per segon any, en el XI Cicle Internacional de Joves Orquestres que organitza la Universitat de Saragossa.

En totes aquestes cites, l’OFUA ha estat acompanyada pel virtuós violinista alumne de l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid. Kulibaev, que té en el seu currículum alguns dels principals guardons internacionals de violí, acompanyarà l’OFUA en tres dels concerts de la temporada; interpretarà el Concert per a violí i orquestra op.35 en re major de P. I. Tchaikovsky. Segons Ignat, “les destacades invitacions que estem rebent enguany serveixen de revulsiu per a tots els components de l’orquestra i col•loquen la formació en el lloc que es mereix per l’excel•lent treball dut a terme per tots. Estem convençuts que l’èxit d’enguany representa només el principi d’un període de collita després de molts any de treball d’alta qualitat pedagògica i artística”.

El concert de l’Auditori Nacional se suma als altres tres previstos per l’OFUA per a la temporada estival: el dia 29 de juny, a l’Auditori de la Diputació d’Alacant, el fons del qual estaran dirigits a les víctimes del terratrèmol de Lorca; el dia 1 de juliol, a l’Auditori de Coix i el 8 de juliol, al Teatre Chapí de Villena.