MARISOL MORENO, GUANYADORA DE 'SOL@ ANTE EL PELIGRO'

L’estudiant d’últim curs de Filologia Àrab de la UA Marisol Moreno Martínez ha sigut la guanyadora de la XII edició de la Mostra-Marató de Monòlegs Sol@ ante el Peligro amb el monòleg Monólogo rojo, de creació pròpia, que versa sobre “el lesbianisme, el feminisme, la teoria Queer, que és el més nou en les teories de gènere, i la meua afiliació a Esquerra Unida. En realitat ―explica Moreno―, conte la meua vida, sempre des de l’humor, i com li vaig anar contant a la meua mare tot això, que es va quedar un poc en xoc”. Aquest monòleg també ha sigut premiat ex aequo amb el guardó del públic Fernando Chapín, juntament amb Irene Coloma pel seu monòleg Demosingracia real ja.

El segon premi ha recaigut en Roberto Menargues, amb el monòleg Maricon.com. Menargues, exalumne del Teatro Universitario de la UA, ha participat en muntatges de l’agrupació universitària i ha col•laborat en la realització del vestuari de nombrosos muntatges basats en obres de Shakespeare de l’agrupació universitària. El tercer premi ha sigut per a Josi Alvarado per Soy una gallina, autora que també ha aconseguit el premi al millor text pel monòleg Flores para Mariano, interpretat per Noemí Peidró. Alvarado és alumna del Teatro Universitario de la UA i ha participat en l’últim muntatge de la companyia universitària, Noche de reyes.

Juntament amb els premiats, els finalistes Raúl López Funes, Jorge Sánchez, Irene Coloma i Noemí Peidró participaran en L@s siete magnífic@s, englobat en la Mostra de Teatre Espanyol d’Autors Contemporanis, que tindrà lloc al novembre. La Mostra-Marató de Monòlegs Sol@ ante el Peligro ha sigut organitzada pel Vicerectorat d’Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant i Clan Cabaret, amb la col•laboració de la Mostra de Teatre Espanyol d’Autors Contemporanis

Pròximament en VEU els vídeos dels monòlegs finalistes

Fitxer adjunt: rimer premio

Fitxer adjunt: egundo premio