Presentació de la campanya 'Llegir en valencià, llegendes valencianes'

Demà dimecres, 8 de juny, es presenta la campanya «Llegir en valencià, llegendes valencianes». L’acte tindrà lloc a les 19.30 hores al Saló d’Actes del Col•legi El Patriarca. Està prevista l’assistència de tots els organitzadors i patrocinadors –Fundació Bromera, Fundació Bancaixa, Levante-EMV, la Generalitat Valenciana, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i Consum–, així com una bona representació dels col•laboradors i de les entitats adherides.

Es consolida així, un any més, el compromís de les institucions que impulsen la iniciativa amb el foment de la lectura en valencià. Aquesta sisena campanya contribueix a la difusió de la nostra llengua i cultura a través d’una selecció de les millors llegendes valencianes. El primer llibre, El dragó del patriarca, es repartirà gratuïtament el diumenge 12 de juny amb el diari Levante-EMV.

Enguany, amb la campanya Llegir en valencià tindrem l’oportunitat de donar a conéixer una selecció de les millors llegendes valencianes que recuperaran la tradició oral del nostre territori. De la mà de l’escriptor valencià Josep Franco es publicarà una selecció d’històries tan conegudes com El dragó del Patriarca, La Delicada de Gandia, L’Oroneta i el Rei Jaume, El miracle de Morella, Les desgràcies de Camot, en total una selecció de 13 llegendes. Històries il•lustrades pel també valencià Francesc Santana, qui ha posat cara als personatges. Els llibres són breus i amb lletra fàcil de llegir, seleccionats per a agradar tant als lectors poc habituats com a aquells amb més experiència. A més, en cada títol hi ha informació d’altres obres d’autors valencians per a continuar llegint en valencià i disponibles en biblioteques i llibreries. Els llibres incorporen també un glossari i una breu descripció de l’origen de la llegenda.

Els llibres de la col•lecció «Llegir en valencià, llegendes valencianes» es poden aconseguir amb el diari Levante-EMV durant set setmanes cada dissabte i diumenge per només 1€, a excepció del primer que es llançarà de manera gratuïta el pròxim diumenge, 12 de juny.

La campanya d’enguany, igual que les darreres edicions, també es complementa amb l’espai web creat exclusivament per a la campanya www.llegirenvalencia.org, falques de ràdio, articles sobre lectura i animació lectora, entrevistes i el concurs sobre els llibres per fomentar-ne la lectura i que permetrà als guanyadors fer una ruta literària per a conéixer els paisatges de llegenda de les comarques del sud.

Aquesta sisena campanya consolida un camí de col•laboració i d’unió d’esforços que la Fundació Bromera va impulsar ara fa sis anys en col•laboració amb la Fundació Bancaixa i que té el suport explícit d’universitats, partits polítics, organitzacions econòmiques, sindicals i professionals així com diversos col•lectius cívics de divers caire que aposten per un objectiu comú: millorar l’índex de lectura al nostre territori i que la gent llija en valencià.

Si vols més informació, consulta www.llegirenvalencia.org. També pots posar-te en contacte amb el la Fundació Bromera (a/ Bea) a través dels telèfon 962 459 704 o del correu-ebea@fundaciobromera.org