Presentació del 'Diccionario del sexo y el erotismo', de Félix Rodríguez

Diccionari del sexe i de l'erotisme és l'última obra escrita pel catedràtic de la Universitat d'Alacant Félix Rodríguez González, en la qual recull neologismes en la llengua castellana com follamigo-a i pantalones para el sordomudo, o expressions com dret de pernada. El llibre es presenta el dimarts 21 de juny, a les 20.00 hores, a la Seu Universitària d'Alacant, en un acte en el qual intervindran el periodista i escriptor Eduardo Mendicutti, la vicedegana de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UA, Mª Àngels Francès, i el propi autor.

El diccionari compila més de 6.200 expressions del castellà actual, moltes d'elles desconegudes, al llarg de les seves 1.150 pàgines, oferint la més extensa i actualitzada recopilació entorn del sexe, l'erotisme i la sexualitat en la nostra llengua, tal com apareixen en els mitjans de comunicació i en el parla diària. L'obra examina el significat, origen i l'evolució de les paraules i frases més significatives, així com alguns modismes formats a partir d'elles. Una extensa bibliografia i un vocabulari temàtic completen la present edició, publicada en Alianza Editorial, que es caracteritza per la seva interdisciplinariedad.

Félix Rodríguez González és catedràtic de Filologia Anglesa en la Universitat d'Alacant i doctor en Lingüística Romànica per la Universitat de Alberta (Canadà). La seva investigació se centra en les àrees de la lexicología, lexicografía i sociolingüística de l'anglès i de l'espanyol. És autor o editor d'una dotzena de llibres, l'últim d'ells el Diccionari gai-lèsbic (2008). Autor així mateix de més de vuitanta publicacions, especialment sobre sigles i anglicismes.