Senda premia a l'Associació Estatal de Programes Universitaris per a Majors

L'Associació Estatal de Programes Universitaris per a Majors, AEPUM, que presideix la Universitat Permanent de la Universitat d'Alacant, UPUA, ha sigut guardonada amb el Premi SENDA al Món Universitari. Segons l'acta emesa pel jurat, s'ha premiat “la tasca desenvolupada per l'AEPUM a favor de l'aprenentatge al llarg de la vida i la seua contribució al desenvolupament personal de les persones majors a través del coneixement”.

Organitzats pel Grup Senda de Comunicació, aquests guardons –que es troben la segona edició– reconeixen la labor d'institucions, empreses i professionals que s'esforcen per millorar la qualitat de vida de les persones majors i dependents, així com per fomentar l'autonomia personal i l'envelliment actiu. Entre els premiats, en diferents categories, destaquen la científica Margarita Salas, el programa de Vacances de l'IMSERSO, que enguany celebra el 25 aniversari, i el Programa Càritas, com a premi a la Responsabilitat Social.

L'acte oficial de lliurament tindrà lloc el pròxim 8 de juny, a les 20 hores, en l'Hotel Intercontinental de Madrid. A l'acte assistiran professionals del sector d'atenció a la dependència i de l'administració pública, així com representants d'associacions i universitats de majors. Per part de la Universitat d'Alacant està prevista l'assistència de la directora de la UPUA, Concha Bru, en representació del rector.

El premi consisteix en una escultura personalitzada basada en el logotip de l'empresa, dissenyada en exclusiva per al Grup SENDA. Segons Concha Bru, “per a nosaltres és un honor rebre aquest reconeixement per part d'un Grup que ja és punt de trobada d'informació i serveis per a les persones majors i els seus familiars”.

Entre altres facetes, el Grup Senda (Senda Editorial SA) publica mensualment la revista SENDA per a gent activa i la seua variant digital Sendasenior.com. Format per un grup de professionals amb una dilatada experiència en mitjans de comunicació del sector sènior i sociosanitari, Sendasenior.com es perfila com el referent en informació sobre salut, oci, universitats i tots aquells temes que tinguen com a context les persones majors.