ATLETES CENTENARIS, EN EL DOCUMENTAL DEL MES

El pròxim 15 de juliol, a les 20.15 hores, a la Seu Ciutat d’Alacant, s’exhibirà dins del cicle El Documental del Mes Olímpicament grans, un documental protagonitzat per cinc atletes d’entre 80 i 100 anys. Tots ells han superat diverses pèrdues i crisis personals, han sobreviscut a guerres i a altres tragèdies i fins i tot han guanyat la batalla a una malaltia terminal. Ara els uneix un mateix objectiu: participar en els campionats del món d’atletisme a Finlàndia.

En la línia de meta de les seues vides, disputen una última carrera contra el temps i l’edat mentre salten, corren i llancen el disc. Els protagonistes donen el millor de si mateixos en el camí cap a la medalla d’or i, amb optimisme, afirmen que ja descansaran quan muiren.

El director Jan Tenhaven mai va pensar que faria una pel•lícula de temàtica esportiva a causa de la seua falta d’aptitud en les competicions escolars. A pesar que anys més tard va començar a córrer i fins i tot va sobreviure a alguns maratons, va quedar molt impressionat per l’agilitat i l’actitud dels qui, més endavant, es convertirien en els protagonistes del seu film.

Premis
-Hotdocs. Premi al millor director. Canadà, 2010
-IDFA. Premie Hyves del jurat jove. Països Baixos, 2010
-Festival Internacional de Cinema Documental de Guangzhou. Xina, 2010.

Fitxa tècnica

Direcció: Jan Tenhaven
Nacionalitat: Alemanya (2010)
Durada: 94 minuts