Diplomàcia Pública Espanyola, en els Cursos d'Estiu

5 de juliol de 2011. Aquest matí ha donat començament el curs Diplomàcia Pública Espanyola: Reptes Estratègics del segle XXI, que organitza la Universitat d'Estiu Rafael Altamira de la Universitat d'Alacant i Casa Mediterrani. La inauguració va contar amb la presència de la subdelegada del Govern a Alacant, Encarna Llinares, qui, al costat de Josefina Bueno, vicerectora d'Extensió Universitària; Begoña San Miguel, vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la Universitat d'Alacant, i la directora de Casa Mediterrani, Yolanda Parrado, van donar la benvinguda als estudiants participants d'aquest curs d'estiu que es desenvolupa en el campus de la UA durant els dies 5 i 6 de juliol.

La importància d'aquest curs d'estiu s'ha vist reflectida en l'alt nombre d'estudiants inscrits, més de 140 matriculats, i en la rellevància dels ponents que conformen el programa. Javier Noya, del Real Institut Elcano d'Estudis Internacionals i Estratègics, ha estat un dels encarregats d'oferir als participants una visió sobre quin és la posició d'Espanya en els models de diplomàcia pública actual.

Programa del dimecres
Per a demà dimecres 6 de juliol, el curs oferirà diverses ponències i taules rodones entorn de la diplomàcia i la seva relació amb els mitjans de comunicació. Jeff Galvin, portaveu i agregat de premsa de l'Ambaixada d'EEUU; María Teresa La Port, professora titular d'Universitat a Espanya i Felipe Santos, professor de Comunicació de la Universitat de Villanueva, mostraran als assistents quins són les vies per les quals es regeix la diplomàcia pública a Espanya.