Exposicions del MUA

‘Negre. Art centrafricà’
L'exposició oferix l'oportunitat de contemplar un fragment de la variada producció de l'art centrafricà. Es pretén donar a conèixer una petita part de la immensa riquesa cultural d'Àfrica. Les peces que constituïxen l'exposició formen part de la Col·lecció Gabao. Una part significativa prové del llegat familiar d'un dels propietaris i comissari d'aquesta exposició, pertanyent a l'ètnia Fang.

‘El •lipsi, de Pepa L. Poquet’
Instal·lació multimèdia que parteix, com referent específic, del propi concepte d'el·lipsi en la seva accepció cinematogràfica, del com es val per a, a través de distints mitjans i mecanismes -projeccions digitalitzades de pel·lícules analògiques en formats S-8 i 16mm, fotografies i diversos objectes-, presentar una cadena de significants i suggeriments.

‘La Mar de Ciències’
La mostra conta amb diferents panells il·lustrats en els quals es respon de manera senzilla tant a qüestions de caràcter científic com a curiositats relatives al mar i les espècies que ho habiten. Des de la forma de mamar un dofí o com suren els peixos fins a la manera de reduir l'impacte humà en el mar, d'on prové la sorra de les nostres platges o com es formen les ones són alguns dels “secrets” que es desvetlla en els panells.

‘Llars. Col·lecció del MUA’

Catorze artistes nacionals i internacionals presenten mitjançant pintures, escultures, instal·lacions i sobretot fotografies, la seva particular concepció d'espais de vida personals o aliens. Figures consagrades com Julius Shulman o Agustín Ibarrola, creadors amb una destacada trajectòria com Dis Berlin, Carlos Cánovas, Isidro Blasco, Pilar Sala, Joan Castejón o Raúl Ortega. Fotoperiodistas alacantins com Rafael Arjones, José Olivares, Ángel García Catalá o José Manuel Carratalá i nous valors com Alicia Lamarca, Jerome Combrier o Mario Bienes, ens aporten una visió de la burgesia americana dels anys 50, dels milions de desplaçats sense llar a causa de guerres o desastres naturals, passant per visions de la vida en el Sàhara, Chiapas, L'Havana, Alemanya, País Basc, Pamplona o els barris marginals d'Alacant.

‘V Premi Edificació Saludable’

Projectes arquitectònics guardonats amb el V Premi d'Edificació saludable. Estudiantes de la UA s'han alçat amb el primer premi en la categoria d'Habitatge nou, amb el projecte titulat ‘In the Wineyard’. El jurat ha valorat l'ús de la prefabricació, el reciclat de materials, la reinterpretació de les qualitats de la ceràmica com refrescant i la utilització de cobertes jugant amb les ombres i la recuperació de l'aigua procedent de la pluja.

En la categoria d'Habitatge rehabilitat, el jurat ha premiat als alumnes de la universitat holandesa Hogeschool van Amsterdam pel seu projecte ‘Season Garden House’. En aquest cas, amb una modificació mínima en un habitatge ja construït s'ha aconseguit un ambient saludable mitjançant la incorporació de murs vegetals en el seu interior i una ventilació adequada.