Guitarra clàssica, Shakespeare i el cantautor Andreu Valor

Un concert de guitarra clàssica de la mà de David Dyakov, guanyador del segon premi en el IX Concurs Internacional de Guitarra Clàssica José Tomás - Vila de Petrer; la comèdia shakesperiana Noche de Reyes, a càrrec del Teatro Universitario de la UA, i el concert del cantautor Andreu Valor seran les actuacions de la segona setmana de Les Nits d’Estiu de la Seu, que es desenvoluparan a la Seu Ciutat d’Alacant a partir de les 21.30 hores.

El 12 de juliol tindrà lloc el concert de guitarra clàssica a càrrec de David Dyakov, guanyador del segon premien el IX Concurs Internacional de Guitarra Clàssica José Tomás-Vila de Petrer en la categoria professional. Dyakov, que ha rebut nombrosos guardons, va obtenir el 2009 el primer premi en el Concurs de Joves Virtuosos de Sofia; el Gran Premi en el XIII Concurs Internacional Marin Goleminov, Kiustendil; i el primer premi en el XLI Festival Internacional de Guitarra Zwolle, Holanda. El seu repertori com a solista inclou obres de Mertz, Rodrigo, Bach, Torroba, Aguado, Tedesco i Giuliani.

El 13 de juliol arribarà a l’escenari de la Seu el Teatro Universitario de la UA. Dirigit per Juan Luis Mira, representaràuna nova versió de la comèdia shakesperiana Noche de reyes, “una de les comèdies més atractives i delicioses que va escriure l’autor anglès que, en aquesta ocasió, situem en l’imaginari col·lectiu que tots tenim dels anys 20, amb la màfia, els clubs, etc.”, comenta Mira.

Noche de reyes és la cinquena aproximació a l’obra de Shakespeare que porta a terme el Teatro Universitario sobre la traducció i adaptació del professor de Filologia Anglesa de la UA John Sanderson. A partir d’aquest text, Mira ha efectuat una dramatúrgia l’objectiu de la qual “és acostar l’obra als joves, amb un ambient dels anys 20 i números musicals en directe”. “Noche de reyes ―continúa Mira― és una comèdia absurda que critica el món de les aparences, de la hipocresia social, a partir d’un argument amb equívocs i situacions embogides, amb una gràcia inqüestionable per a traure, des del somriure, temes perdurables sobre les passions i conflictes humans”.

El 14 de juliol, el cantautor Andreu Valor oferirà un concert en què es combinen diverses influències com el blues, el pop, el folk-rock americà i la cançó d’autor més tradicional, amb unes lletres de tall intimista i reflexiu “que animen al despertar de l’ànima i la consciència per a la creació d’un futur més just i solidari”, opina Valor.

Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

Fitxer adjunt: David Dyakov

Fitxer adjunt: Andreu Valor