III edició de Mostrari en la UA

La Universitat d’Alacant, en la seua aposta general per l’estudi i la difusió del cinema documental, celebrarà Mostrari (III Mostra de documentals euromediterranis universitaris de temàtica social) del 12 al 16 de desembre de 2011. Aquest festival és un espai de projecció i debat sobre els documentals realitzats en el marc d’actuació de les universitats i institucions d’educació superior europees que tenen la temàtica social com a centre d’anàlisi i de reflexió.

Bases

1. Poden participar-hi documentals de temàtica social, la producció o la direcció dels quals tinga una vinculació amb una institució universitària o de grau superior de qualsevol país europeu o de la conca mediterrània.

2. El documental tindrà una durada no inferior a 20 minuts ni superior a 120 minuts.

3. S’acceptaran documentals en qualsevol llengua sempre que estiguen subtitulats en les llengües oficials de Mostrari (català, espanyol i anglès) en el cas que no estiguen rodats originalment en algun d’aquests tres idiomes. En el cas que la pel·lícula estiga subtitulada o rodada en alguna d’aquestes llengües, s’haurà d’aportar també una versió escrita de la narració o dels diàlegs en anglès.

4. La inscripció es farà a través de cada universitat o institució de grau superior a proposta del grup realitzador i es farà facilitant correctament totes les dades que se sol·liciten en la fitxa que s’adjunta. Aquesta fitxa anirà acompanyada d’una còpia en DVD (Zona 0/Universal o Zona 2/Europa) de la pel·lícula concursant. Tot aquest material haurà de ser enviat abans del 10 de setembre de 2011 (en un embalatge que en garantisca el bon estat) a aquesta adreça:

Universitat d’Alacant – Mostrari
Aula de Cinema – Sala Aifos
Edifici C de Filosofia y Lletres
Apartat de correus 99
03080 Alacant

Per a consultes us podeu dirigir a:
mostrari@ua.es

5. Totes les despeses que genere l’enviament d’obres al concurs seran per compte del concursant. Mostrari no es fa responsable dels danys que es puguen produir durant el transport.

6. Les produccions dels treballs seran posteriors a l’1 de gener de 2009.

7. Hi haurà dos guardons per als documentals més votats pel jurat i pel públic: el primer estarà dotat amb 2.000 € i el segon, amb 1.000 €. La Universitat d’Alacant lliurarà el premi a la institució guanyadora que, al seu torn, en podrà decidir la destinació final. A més, es convidarà un dels seus responsables a assistir a Mostrari amb totes les despeses pagades.

8. El jurat estarà compost per persones de reconegut prestigi internacional.

9. El 15 d’octubre es donaran a conèixer en www.veu.ua.es/mostrari els documentals seleccionats a concurs. Es convidarà un responsable de les pel·lícules seleccionades a acudir al festival, el qual haurà de confirmar la seua assistència abans del 25 d’octubre de 2011, enviar per correu una nova còpia del documental en DVD per a projectar-la, juntament amb material publicitari (si n’hi ha) i, per correu electrònic: una fotografia del director, els subtítols en català, anglès o espanyol (llevat dels que s’hagen fet en català o espanyol) en un arxiu Word i imatges de la pel·lícula.

10. La Universitat d’Alacant podrà exhibir part de les obres no seleccionades en Off Mostrari i passaran a formar part del seu arxiu audiovisual. La UA es reserva el dret d’usar-les per a finalitats educatives, en cap cas lucratives, sempre que dispose del permís corresponent per a fer-ho. Se sol·licitarà també permís per a fer còpies dels documentals guanyadors que s’utilitzaran únicament amb finalitats promocionals de Mostrari.

Fitxer adjunt: Folleto Mostrari