La reivindicació del realisme, a la sala Aifos

El pròxim 12 de juliol, a les 12.00 hores, s’inaugura a la sala Aifos de la UA la mostra “Dos artistes figuratius a Sant Vicent del Raspeig: José Cerezo i Carmelo José Navarro”. Ambdós autors, que reivindiquen el realisme i la quotidianitat com a forma d’expressió, exhibeixen escultures de talla directa en fusta i dibuixos a grafit de gran format.

Carmelo José Navarro, graduat en Arts Aplicades en l’especialitat de Talla en Fusta i Pedra, i membre de l’Associació Espanyola de Pintors i Escultors, presenta quinze escultures realitzades per mitjà de la tècnica de la talla directa en fusta, un procediment que, segons l’autor, “pràcticament està en desús perquè és molt delicat i complicat, ja que no es pot rectificar”.

En un recorregut on s’exhibeix obra realitzada en els anys 90 fins a l’actualitat, Navarro proposa una escultura de grandària natural del seu fill, cinc relleus i nou escultures de format mitjà. Les obres reuneixen temes de denúncia com La manifestació, sobre la guerra de l’Iraq; La caixa de metall, “sobre els gulags, on s’empresonaven presos polítics en l’antiga Unió Soviètica i Xina”, amb relleus dedicats als escacs, “un tema que m’apassiona”, i nus femenins, destaca Navarro.

Per la seua banda, José Cerezo exposa al voltant de dotze dibuixos a grafit que continuen la mostra “Humanitat quotidiana”, en què s’aproxima a temes com la família, els amics i la vida quotidiana. “En el meu treball sempre hi ha hagut un tema conductor que ha sigut la llum, el color. En aquesta ocasió vaig voler trencar amb el color per a treballar el dibuix, que mostra el treball ocult, la figura humana i, sobretot, la humanitat de la gent corrent, allunyada d’estereotips que no són reals i que ens empresonen”, explica l’autor.

Cerezo, que reivindica el realisme com a mitjà d’expressió, ha sigut seleccionat el 2010 pel VII Certamen Nacional de Pintura Mirades 2010 de la Fundació Jorge Alió per a la Prevenció de la Ceguesa i la Biennal de Pintura Eusebio Sempere. La mostra pot visitar-se del 5 al 28 de juliol.

Fitxer adjunt: Obra de José Cerezo

Fitxer adjunt: Fullet de la mostra