Les persones majors exigeixen la regulació legal dels seus estudis

“La falta de regulació jurídica dels programes formatius dirigits a majors de 50 anys ha incidit negativament en la seva plena integració en la universitat”. Aquesta és una de les conclusions del IV Congrés Iberoamericà d'Universitats per a Majors que s'ha clausurat ahir en la Universitat d'Alacant. Segons la secretària del Congrés i directora de Programes de Formació Universitària per a Majors de la Universitat de Burgos, Carmen Palmero, “la formació universitària de les persones majors en aquests moments exhibeix suficients caràcters socials, pedagògics i jurídics de imperativitat, coercibilitat i generalitat”, pel que demanen “una regulació legal amb caràcter d'urgència”.

Entre les raons que s'adduïxen i que han estat exposades en forma de conclusions durant la sessió de clausura, han destacat que els PUMs, programes universitaris de majors, “han aconseguit democratitzar el coneixement, promoure l'envelliment actiu i millorar l'autonomia personal, els nivells de participació i la qualitat de les persones majors”. Per això demanen un “reconeixement social i acadèmic, encara que no profesionalitzant” d'aquests programes, ja que “permeten solucionar el problema de la no visibilitat dels majors en la societat” i contribuïxen “a la creació d'una societat inclusiva, intergeneracional i per a totes les edats”, han assegurat.

Després de la lectura de les conclusions, s'ha procedit a l'acte de graduació i imposició de beques als 58 titulats sènior del curs acadèmic 2010-2011. Tant les conclusions íntegres del Congrés com les sessions d'inauguració i clausura i els panells institucionals es penjaran íntegrament en la pàgina web del Congrés i s'editaran en un volum que completarà a les actes ja publicades.