Presentació dels Cursos d'Estiu de les seus universitàries

Divendres que ve dia 8 de juliol, a les 20.00 hores, el Teatre Chapí de Villena acull el tradicional acte d'obertura dels Cursos d'Estiu 2011. Durant tres setmanes, del 11 al 29 de juliol, les diferents seus universitàries acolliran una àmplia oferta de cursos que recorren diferents àrees del coneixement.

Després de la inauguració, l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) oferirà un concert acompanyat del jove violinista rus Albert Skuratov. A més de participar en lliçons magistrals amb els violinistes més reconeguts a nivell mundial, Skuratov va rebre en 2008, de mans de la Reina Sofia, l'Esment de Grup de Càmera més Excel·lent en l'especialitat de quartet de cordes. Al març de 2011, va aconseguir el Primer Premi del Concurs de Joves Intèrprets ‘Ruperto Chapí’ de Villena.

Segons paraules del director titular de l'OFUA, Mihnea Ignat, "és un dels nostres escenaris favorits, ja que sempre ens ha acollit amb molt d'afecte i gran èxit de públic". Els interessats a assistir al concert poden recollir les seves invitacions en la taquilla del Teatre Chapí a partir del dijous 7 de juliol de 19.00 a 21.00 hores o a la Seu Universitària de Villena de de 9.00 a 14.30 hores.

Com cada any, l'acceptació dels cursos d'estiu ha estat absoluta. La Seu Universitària de Villena impartirà un total de deu cursos en els quals s'han matriculat més de 300 alumnes. Per altra banda, la Seu Universitària de la Nucia oferix vuit cursos en els quals ja hi ha més de 260 persones. En la Seu de Cocentaina, amb tres cursos a impartir, són 91 alumnes. Finalment, en els dos cursos de la Seu de la Marina i en el curs d'Oriola, han formalitzat la seva matrícula 46 i 40 alumnes, respectivament.

Programació cultural
Amb la inauguració dels cursos de la Seu de Villena s'inicia la programació cultural que la Universitat d'Alacant oferix vinculada a l'oferta docent estival de les seves seus universitàries. Així, previ a l'acte d'obertura, a les 19.30 hores, s'inaugurarà l'exposició commemorativa 5 anys de la Seu Universitària de Villena. “Un repàs pels cinc anys d'història de la seu a través de 10 panells fotogràfics que contenen múltiples il·lustracions amb textos explicatius”, com apunta Fernando Ballester, director de la Seu Universitària de Villena. La mostra es podrà veure en la Casa de la Cultura de Villena fins al 29 de juliol de 18.00 a 21.00 hores.

De forma paral·lela, el dimecres 13 de juliol, a les 20.30 hores, David Dyakov oferirà un concert de guitarra amb entrada lliure en el Claustre de l'Ajuntament villenero. Aquest jove guitarrista belga va obtenir l'any passat, entre molts altres reconeixements, el 2º Premi en el IX Concurs Internacional de Guitarra Clàssica José Tomás Vila de Petrer en la categoria Professional.

A més, el divendres 15 de juliol, a les 22.00 hores en la Plaça de Santiago de Villena, la cantant i compositora Sole Giménez oferirà un concert gratuït en col·laboració amb la Big Band en Clau de Jazz, per als alumnes matriculats i per a tota la ciutat de Villena.

Per altra banda, el 8 de juliol, a les 20.30 hores, la sala d'exposicions de la Seu Universitària de La Marina inaugurarà la mostra Al Tall, 35 anys de música mediterrània donis del País Valencià, que podrà visitar-se fins al 29 de juliol. L'exposició consta de 24 panells en els quals es recull la història del grup, així com de diverses vitrines amb cartells, publicacions, instruments, discos i altres materials i records relacionats amb els 35 anys de trajectòria. A més, el 12 de juliol, a les 22.00 hores, se celebrarà el Concert d'alumnes de la Escola de Música Si Fa Sol en la Plaça l’Església Vella.

Continuant amb la programació cultural, la Seu Universitària de Cocentaina presenta el 19 de juliol, a les 22.00 hores, en el Centri Cultural El Teular, l'obra Autocars Amorós, escrita i dirigida per Pascual Carbonell, a càrrec del Teatre de la Universitat Permanent de la UA (UPUA). Es tracta d'un text que es desenvolupa íntegrament en un autocar i que per al director de l'obra, “el viatge que emprenen els protagonistes serveix per a parlar de la recerca de l'amor, la infidelitat, la gelosia, el flechazo i la passió perduda o oposada”.

Fitxer adjunt: Programa mà Dyakov

Fitxer adjunt: Cartell expo Al Tall