El MUA inaugura 'Contemplación', de Silvia Viñao

El Museu de la Universitat d'Alacant inaugura demà dijous, dia 6 d'octubre, la mostra titulada Contemplación, de Silvia Viñao. L'acte, que tindrà lloc a les 19’30 hores en la Sala Sempere, contarà amb la presència de l'autora, així com del director del MUA, Mauro Hernández i la vicerectora d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, entre altres personalitats.

L'exposició consta d'una trentena d'obres realitzades en distintes tècniques com el collage, l'aquarel·la, l'oli i el dibuix. Segons l'artista, el títol de la mostra, Contemplación, “no és casual”. “En aquest món de presses, sorolls i estrès, no estem acostumats a contemplar”, explica VIñao, qui comenta: “mirem però no veiem, perquè no concedim el temps i el silenci suficient a les coses, solem mirar per a analitzar, jutjar, comparar i calcular, però no contemplem”.

Atreta per la filosofia oriental, Silvia Viñao ha dedicat la seua tesi doctoral a la influència de la filosofia taoísta en l'art i a les seues possibilitats com eina educativa. Tot això es mostra en aquesta exposició en la qual els paisatges es fonen amb el pensament i la creació. El poder evocativo del color, la pinzellada contundent i definida, de vegades pròxima a l'expressionisme li serveixen a l'autora per a transmetre sensacions. Segons Francesc Sempere, director de l’Auditori de la Mediterrània, “tancats els ulls, el pintat palpita més enllà del recreat”.

La mostra, d'entrada lliure, podrà veure's en la Sala Sempere del MUA fins al 12 de novembre.

Para més informació sobre l'artista: www.silviavinao.com

Fitxer adjunt: a artista de la muestra