Engany cinematogràfic de propaganda nazi en 'Gueto'

El pròxim 28 d'octubre, a les 20.15 hores, es projectarà en la Seu Ciutat d'Alacant una nova sessió del cicle El Documental del Mes. En aquesta ocasió s'exhibirà Gueto, de la directora Yael Hersonski, una cinta que demostra l'engany cinematogràfic amagat darrere d'unes imatges gravades amb una única finalitat: la propaganda nazi. El documental s'exhibirà en versió original en anglès, hebreu, polonès, alemany i jiddisch, subtitulat en castellà.

Després de la Segona Guerra Mundial, una misteriosa pel•lícula d'uns seixanta minuts etiquetada amb la paraula Ghetto apareix en un arxiu de l'Alemanya de l'Est. Filmada pels nazis a Varsòvia el maig de 1942, la cinta va ser utilitzada ràpidament per molts historiadors com a testimoni autèntic de la vida en els guetos jueus. Més de quaranta anys després es descobreix una altra cinta que inclou preses repetides de la primera pel•lícula i en la qual es veu un operador de càmera preparant la posada en escena de cada acció. Yael Hersonski recupera aquest material i demostra l'engany cinematogràfic.

Yael Hersonski treballa com a realitzadora i muntadora freelance des que es va graduar en l'escola de cinema i televisió Sam Spiegel. Ha treballat com a directora de continguts d'un programa de documentals setmanal en la cadena Channel 10 i actualment treballa en el muntatge de documentals i programes de ficció per a la televisió d'Israel. A Film Unfinished (Ghetto) és el seu primer llargmetratge documental.

Premis

> Hot Docs. Millor Pel•lícula Internacional. Canadà, 2010.
> Sundance Film Festival. Millor Muntatge. EUA, 2010.
> Berlinale, Festival Internacional de Cinema de Berlín. Alemanya, 2010.
> Memorimage, Festival Internacional de Cinema de Reus. Espanya, 2010.

Fitxa tècnica

Direcció: Yael Hersonski
Nacionalitat: Israel (2010)
Durada: 89 minuts