Fusió oriental i mística sufí amb Sheikh Hassan

El pròxim 11 d’octubre, a les 20.00 hores, tindrà lloc al Paranimf de la UA el concert Mystic music i contes sufís, de Sheikh Hassan Dyck & The Caravan of Love. Des dels seus inicis, Sheikh Hassan proposa la fusió de les tendències musicals de diferents llocs d’Orient, que flueixen en els seus concerts amb sabor tradicional. La seua principal preocupació és interpretar el missatge de les expressions artístiques orientals i, en particular, de les que es relacionen amb el sufisme i la mística.

Hassan Christian Dyck és un artista molt conegut a Alemanya i Europa. Representa un corrent de músics i creadors que han viatjat a Orient a cercar inspiració i influències portadores d’un missatge de fusió d’estils amb un toc místic, sense renunciar a les sensibilitats contemporànies. En concret, Sheik Hassan Dyck, que és com se’l coneix habitualment, va ser deixeble de l’il•lustre Ustad Vilayat Khan, un dels més cèlebres i influents dels músics indis del segle XX. Així mateix, va formar part de l’Orquestra Simfònica de Delhi i va passar posteriorment per Damasc i diferents països d’Orient, on ha anat compaginant la seua labor de compositor i intèrpret violoncel•lista.

En els últims anys ha guanyat un merescut reconeixement internacional per la seua genuïna expressió de música mística que, des d’Occident, recorda Orient, i que des de la llengua i l’expressió occidental transmet valors de l’Orient tradicional. També és molt estimat per les persones amants de la poesia oriental, ja que acompanya moltes de les seues peces amb recitacions de poemes de Rumi, entre altres coneguts poetes d’Orient. A més, amb freqüència intervenen en les seues actuacions els dervixos giròvags que ballen la tradicional dansa sufí dels girs seguint el ritme de la melodia.

Recollida d’invitacions a la sala Aifos de la UA