Humor gestual en el show clown 'La carta', de Paolo Nani

El pròxim 3 de novembre, a les 20.00 hores, arribarà al Paranimf de la UA l'espectacle La carta, teatre gestual d'humor clown a càrrec de Paolo Nani. L'obra és un clàssic de la comèdia creat el 1992 per Nani i Nullo Facchini, en què es repeteix la mateixa història recreant-la de quinze maneres diferents. Les diferents variacions tenen dues coses en comú: mai es diu una paraula i el resultat és absolutament divertit. La carta és un exercici d'estil amb un perfecte timing còmic ple de gags originals que funcionen perfectament des del principi fins al final. No hi ha dos minuts sense rialles i la complicitat entre l’actor i el públic creix a cada moment.

El plantejament de l'obra comença amb una escena normal, en què no succeeix res d’especial: un home entra, fa un glop, l’escup perquè no sap què ha begut, escriu una carta i, més tard, descobreix que no hi havia tinta en la ploma i se’n va malhumorat. Aquestes senzilles accions es tornen complicades quan Paolo Nani les recrea de diferents maneres: rebobinant, amb sorpresa, sense mans, amb terror, de manera circense, amb màgia, borratxo, a l'estil western, com una pel•lícula muda, etc.

Aquest espectacle, que ha rebut el suport de la crítica especialitzada i el públic, s'ha representat a quasi tot Europa i ha participat en quatre edicions del Köln Comedy Festival i en dues edicions del London International Mime Festival.

Venda d'entrades (5 €) en la llibreria Compas UA, Servicam, i una hora abans de l'actuació, al Paranimf de la UA.