Mandalas educatives a la sala Trànsit II de la UA

Fins al 31 d'octubre s'exhibeix en la Sala Trànsit II la mostra Mandalas educatives, organitzada per la professora Dolores Alemany, que imparteix l'assignatura Estratègies de la comunicació publicitària. Des de fa un parell de dècades, en alguns països europeus s'utilitza aquesta tècnica mil·lenària en ambients educatius i de rehabilitació. Els mandalas tenen el seu origen ancestral a l'Índia. Es tracta d'imatges i meditacions budistas constituïdes per un conjunt de figures i formes geomètriques concèntriques que representen les característiques més importants de l'univers i els seus continguts. El seu principal objectiu és fomentar la concentració de l'energia en un sol punt mitjançant la meditació.

En els mandalas educatius presentats pels alumnes de pràctiques del GRUP 1 del tercer curs de la Llicenciatura en Publicitat i RRPP, els alumnes han visualitzat com els agradaria veure's i quin els pot ajudar a aconseguir tots aquestes fins (competències, actituds que han d'adquirir o aprendre a desenvolupar), què els limita i quin els ompli d'energia seguint la distribució que es troba a continuació.

Segons explica Alemany: “Hem treballat el mandala en aquesta ocasió amb una triple funció: com mitjà d'expressió, com estímul motivador i com forma de visualitzar els objectius que volem aconseguir en el nostre desenvolupament vital”. Els resultats podeu gaudir-los en aquesta exposició, que és privada/anònima però que vol ser al seu torn molt pública.

Fitxer adjunt: Fullet-1997