Vicent Borràs obri una nova edició d'Escriure El País

El pròxim 21 d’octubre comença una nova edició del cicle Escriure El País. Relats de les Nostres Comarques, amb la participació de Vicent Borràs. L’acte tindrà lloc a les 12.30 hores, a la sala d’actes de l’edifici Germà Bernàcer. Els següents convidats seran el 18 de novembre Raquel Ricart i el 16 de desembre Manel Joan Arinyó.

Vicent Borràs (Algemesí, la Ribera Alta, 1962) llicenciat en Filologia Catalana (1986) per la Facultat de Filologia de la Universitat València ha treballat de professor de llengua i literatura en diferents instituts de Batxillerat i Secundària.

Es donà a conéixer com a escriptor quan el 1995 va guanyar ex-aequo el Premi de Narrativa Modest Sabaté Vila de Perpinyà amb Sala d'espera (Bromera, 1996). Es tractava d'una obra que arreplegava un conjunt de relats autònoms, on s'entrecreuaven personatges i situacions que configuraven una teranyina cosida per una veu de narrador còmplice i irònica. Un d'aquells relats va ser inclòs a l'antologia preparada per Francesc Calafat El conte a València (Edicions de la Magrana, 1999).

A Sala d'espera han seguit altres obres narratives que han tocat diferents pals temàtics i genèrics (novel•la en forma de dietari, novel•la d'ambientació històrica, novel•la juvenil...) i ha reincidit en els relats amb Lennon i Anna, un altre aplec de relats cosits per un mateix perfum musical i temàtic. L'any 2006 va participar en la 1a campanya Llegir en Valencià amb el llibret Paradís en Blanc i negre. Forma del col•lectiu literari Unai Siset, autor del llibre Subsòl.

D'altra banda, ha col•laborat en diferents mitjans de premsa escrita i revistes (El Temps, L'Illa, Levante-EMV, Las Provincias...) amb articles i ressenyes. Vinculat des dels inicis a Edicions Bromera, ha estat membre del consell assessor i del consell de redacció de la revista L'Illa.
Així mateix, és autor d'estudis introductoris d'obres narratives (Barroca mort de Vicent Escartí, El soldat desconegut de Miquel Ferrà o Ribera de Josep Lozano), pròlegs i altres textos paraliteraris. Ha participat en diferents col•loquis, congressos, encontres, taules rodones...

També és autor de materials didàctics per a l'ensenyament de la llengua i la literatura.

Organitza
Centre d’Estudis de la Dona