Conscienciar sobre la violència contra les dones

Entorn del 25 de novembre, Dia contra la Violència de Gènere, s'itinerará la mostra Violència contra les dones al món per centres de secundària de Villena i Cocentaina durant els mesos de novembre i desembre. Al costat de l'exposició es realitzaran ponències i altres activitats com tallers didàctics, a càrrec de Lydia Delicado, de l'ONG Entrepobles, amb l'objectiu de conscienciar als alumnes sobre la importància d'eradicar la violència contra les dones. L'activitat donarà començament el 4 de novembre a l'IES nº 3 de Villena; el 8 de novembre se celebrarà a l'IES Navarro Santa Fe i el 18 de novembre a l'IES Hermanos Amorós.

A Cocentaina la mostra s'inaugurarà el 23 de novembre, a les 20.00 hores, en la Sala d'Exposicions del Centre Social Real Blanc, amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura i Benestar Social. El divendres 25 de novembre s'efectuaran tallers per a conscienciar sobre aquesta xacra social.

Detenir la violència contra les dones és un repte comú en la lluita per la igualtat de gènere i el respecte als drets humans al món. Aquesta exposició tracta de donar resposta a una sèrie de preguntes sobre la violència masclista, amb la qual es comet, sens dubte, la violació de drets humans més generalitzada, socialment més tolerada i exercida amb una gran impunitat legal. La violència masclista reforça la desigualtat de gènere i la consegüent discriminació de les dones.

Segons expliquen des d'Entrepobles, “l'exposició mostra diverses formes de violència contra les dones en el món, les seues causes i les respostes de les pròpies dones a aquesta violència, en diferents contextos i cultures, en les quals viuen i treballen. El nostre propòsit és ampliar la visió i reflexió sobre la complexitat d'aquestes violències, que no admet ni simplificacions ni generalitzacions. Esperem en qualsevol cas que aquesta exposició provoque la solidaritat cap a les víctimes i el major rebuig cap als comportaments i accions que les provoquen”.

Entrepobles és una associació de cooperació per al desenvolupament, independent i laica, sorgida en 1988 dintre del moviment de solidaritat amb Centreamèrica i Amèrica Llatina. Té com a principal activitat l'extensió de la solidaritat activa amb els països del sud entre diversos sectors de la nostra societat.

Les activitats, organitzades per l'ONG Entrepobles, ha contat amb el suport del Vicerectorat d'Extensió Universitària, Centre d'Estudis sobre la Dona, Ministeri d'Igualtat i Fons Social Europeu.

Fitxer adjunt: onde ya estuvo la muestra