Documentals de Turquia, El Marroc, Alemanya, Itàlia, Regne Unit i Espanya

Sis documentals participaran en la III Mostra de Documentals Euromediterranios Universitaris de temàtica social Mostrari, que organitza el Vicerectorat d'Extensió Universitària de la UA, que se celebrarà del 12 al15 de desembre en el Museu d'Art Contemporani d'Alacant (MACA). En Mostrari s'exhibirà la diversitat de mirades que conviuen en el cinema documental produït a Europa i la conca mediterrània, procedents de Turquia, El Marroc, Alemanya, Itàlia, Regne Unit i Espanya.

El dilluns 12 de desembre, Mostrari començarà amb la projecció dels documentals Off Mostrari, que s'iniciaran a les 18.00 hores. A les 20.00 hores es presentarà la revista Quaderns de Cinema nº 7: Cinema i Àfrica, editada pel Vicerectorat d'Extensió Universitària. Durant els dies següents es projectaran els documentals seleccionats, i el dijous 15 de desembre, a les 19.30 hores, s'efectuarà el lliurament de premis i la clausura.

Documentals

La història de la progressiva decadència de la comunitat jueva a la ciutat turca de Çanakkale, ara majoritàriament musulmana, a Havra Sokak (Calli Sinagoga, Turquia). Un ballarí suís que intenta fer de la seua passió per la dansa una forma de vida a Barcelona en Rhythm of Life (El ritme de la vida, Espanya). La Romania postcomunista a través de la vida d'un parc públic a Bucarest, en Lumina amintirii (In the Light of Memory, Regne Unit). Els artesans del Marroc que conversen sobre la pèrdua de valors mentre veuen desaparèixer una forma de vida tradicional davant la indiferència dels turistes en Artisans (Artesans, El Marroc i Espanya). L'experiència de tres dones de l'Europa de l'Est que cauen a les xarxes de tràfic de blanques en Ein Brief aus Deutschland (Una carta des d'Alemanya, Alemanya) i una dona kosovar que, amb l'ajuda d'una ONG, deixa per primera vegada del seu país per a tractar una greu malaltia de cor del seu fill en Heart-Quake (Itàlia).

Mostrari ha contat amb la col·laboració de Casa Mediterrani i de la Càtedra Bancaixa de Joves Emprenedors. L'accés a l'exhibició dels documentals el lliure, limitat a la capacitat de la sala. Per a aquells interessats, Mostrari és també un taller del Secretariat de Cultura dotat amb 1 CLC. Per a obtenir el reconeixement acadèmic és necessari matricular-se en el curs.

DILLUNS 12 (Àfrica)

18.00 hores Off Mostrari: "Dans li silence, je sens rouler la terre" (Mohamed Lakhdar Tati, Algèria-França, 2010)

19.00 hores Off Mostrari: “Ekume Erati, dret a la salut a Moçambic” (Luis Arribas, Espanya-Moçambic, 2011)

20.00 hores Off Mostrari: Presentació Revista Quaderns de Cinema nº 7: Cinema i Àfrica