Alfonso Guerra va participar en l'acte de l'Arxiu de la Democràcia

Dijous, 1 de desembre.- El president de la Fundació Pablo Iglesias, Alfonso Guerra, va participar ahir en el Museu de la Universitat d'Alacant en l'Acte Anual de l'Arxiu de la Democràcia. L'acte es va desenvolupar en la sala 365 del MUA en una sala absolutament abarrotada de públic, entre el qual va poder veure's a nombroses personalitats de la política alacantina.

El president del Consell Assessor de l'Arxiu de la Democràcia, José Bevià, va anar l'encarregat donar lectura a la memòria anual de l'arxiu i tant el rector, Ignacio Jiménez Raneda, com la Vicerectora d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, van agrair el paper que donants particulars i institucions estan portant a terme per a la labor de recuperació i custòdia de la memòria històrica que s'està portant a terme des de l'Arxiu. Per la seua banda, Alfonso Guerra, va lloar la iniciativa i va incidir en la importància que ha tingut la Transició espanyola “per a assolir el període de llibertat més gran de la nostra història”.. Després dels parlaments es va procedir al lliurament de distincions a les persones que han donat materials a l'Arxiu de la Democràcia al llarg d'aquest any. La distinció, consistent en una obra original de l'artista alacantí Arcadio Blasco, es va lliurar en aquesta ocasió a Vicent Aguillella i Salvador, Manuel Dopazo, Panxo Escudero Hernández, Jorge Olcina, Pilar Jiménez López i un representant de la Fundació CIRNE.

Després de l'acte, tant la comitiva d'autoritats com el nombrós públic assistent es va traslladar a la Sala Sempere del MUA on es va procedir a la inauguració de l'exposició titulada Temps de Transició. 1975-1982, que es podrà veure fins al 23 de febrer. La mostra, organitzada per la Fundació Pablo Iglesias en col·laboració amb la UA, oferix una mirada atenta i objectiva sobre aquest període, i ret homenatge a una generació que va saber pactar les regles fonamentals de la convivència.

L'entrada a l'exposició és lliure i està limitada a la capacitat de la sala.

Fitxer adjunt: La sala 365 del MUA amb nombrosos asistents a l''acte