Desafiaments de la narrativa llatinoamericana

Els escriptors Fernando Iwasaki, de Perú, Juan Carlos Méndez Guédez, de Veneçuela i Consuelo Triviño, de Colòmbia, participen en el cicle Desafiaments de la narrativa llatinoamericana: la veu de tres narradors, que ha organitzat el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti de la Universitat d'Alacant. El cicle es desenvoluparà en la Seu d'Alacant entre el 12 i el 14 de desembre a partir de les 20’15 hores.

Coordinat pels professors de la Universitat d'Alacant, Carmen Alemany i José Carlos Rovira, l'objectiu és “indagar en el moment actual de la narrativa de l'altra riba”. Els tres convidats aprofundiran en els seus mons ficcionals i abordaran, des de les seues perspectives, el món de la literatura llatinoamericana contemporània.

Historiador de formació, Fernando Iwasaki és un tot terrè de les lletres que es considera “més novel·lista que historiador i més escriptor que novel·lista”. Per la seua banda, Consuelo Triviño és més coneguda pels seus articles i ressenyes de llibres que publica en revistes de prestigi internacional, encara que les seues novel·les conten amb l'aplaudiment de la crítica més exigent. Quant al veneçolà José Carlos Méndez Guédez, és autor de quinze llibres entre novel·les, volums de contes i assajos, caracteritzats principalment pels seus múltiples registres, des de la utilització de l'oralitat, fins al desenvolupament d'una prosa sonora, recorreguda per un profund lirisme.

L'entrada a les conferències és lliure i està limitada a la capacitat de la sala. És possible inscriure's i aconseguir certificat d'assistència.

Programa al document adjunt

Fitxer adjunt: Programa