'Amb altra òptica' s'exposa en la sala Trànsit II

Fins al 31 de gener s'exposa en la sala Trànsit II de la UA la mostra Amb altra òptica, una mirada actual amb càmeres d'altra època, a càrrec de Luis Cobo Limiñana, Enrique Pérez Carratalá i Pedro Pernías Peco. La mostra tracta de “mirar al present amb càmeres fotogràfiques restaurades que van ser fabricades entre els anys 30 i els 60”.

L'exposició, segons explica els autors, “pretén retratar les coses que ens envolten amb la tecnologia (i especialment les lents) creades per noms que han fet història en el món de la fotografia: Zeiss, Kodak, Rollei, Voightländer, Balda, etc.”. És a dir, retratar el present amb càmeres fotogràfiques antigues.

“Una càmera fotogràfica -expliquen els organitzadors de l'exposició- és només una caixa amb una obertura a un costat i un material sensible dintre d'ella en el costat oposat a la mateixa. Regular la llum que entra en la càmera i modular-la per a reproduir amb precisió el que volem ha estat la tasca fonamental dels fabricants de càmeres fotogràfiques durant més d'un segle”.

D'aquesta manera, els fabricants van aconseguir un alt grau de sofisticación en els períodes històrics que van envoltar la Segona Guerra Mundial, sense que intervingués l'electrònica. Durant aquests anys es van crear les llegendes de la fotografia que avui són sinònim de qualitat: Rollei, Hasselblad i Voightländer, entre unes altres.

Entrada lliure

Fitxer adjunt: Fullet